intelligens autó

Vezetőfelismerő rendszert fejleszt a Ford és az Intel

2014.07.13.

A két cég közös kutatási projektje az utastérben elhelyezett kamera újszerű alkalmazásával és az autó érzékelőitől származó adatok segítségével új szintre emeli az autó által nyújtott szolgáltatásokat.

A Mobil Utastéri Képalkotás, vagy más néven Mobii projekt egy arcfelismerő szoftver használatával megbízható és személyre szabott utazási élményt kínál. Egy mobiltelefonos alkalmazás révén a vezető a távolból is rácsatlakozhat az autó rendszerére, s így ellenőrizheti, hogy az utastérben felejtett-e valamit, vagy éppen engedélyezheti, illetve letilthatja, hogy  más autósok is vezessék a járművet.

Azáltal, hogy az autók is az Internet szerves részévé váltak, megnyílt a lehetőség arra, hogy a Ford és az Intel kutatásokba kezdjen annak feltárására, milyen új lehetőségeket kínál, ha egy okostelefonnal már a távolból is csatlakozni lehet a járműhöz, vagy ha az autó egy arcfelismerő szoftver segítségével képes azonosítani tulajdonosát. A két vállalat közös projektjének neve Mobil Utastéri Képalkotás, vagy más néven Mobii projekt: a kutatások annak feltárására irányulnak, hogyan integrálhatók az utastéri kamerák a már létező érzékelő-technológiával és az autón kívül/belül generált adatok sokaságával egy újszerű vezetési élmény kialakítása érdekében. A Mobii projektben az Intel néprajzkutatói, antropológusai és mérnökei a Ford kutatómérnökeivel együtt azon dolgoztak, hogy az érzékelő számítástechnika bevonásával kényelmesebb és ösztönösebben használható autós szolgáltatásokat alkossanak.

„A Mobii kutatások célja az autósok és az autótechnológia közti interakció feltérképezése, valamint annak körvonalazása, hogyan formálhatnánk ezt az interakciót még ösztönösebbé és önműködőbbé.” – avat be Paul Mascarenas alelnök, a Ford kutatási és innovációs részlegének technikai főmunkatársa. „Az utastéri képalkotás alkalmazása jelenleg tisztán kutatási célokat szolgál, ám az így szerzett tapasztalatok segítenek a járművek szolgáltatásainak hosszú távú meghatározásában.”

A Ford jelenleg a vezetősegítő rendszerekhez (például a sávtartó asszisztenshez vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerhez) használ külső kamerákat. A Mobii kutatásai azonban az utastéri kamerák használatát vizsgálják – például a járművezető azonosítása céljából. Az arcfelismerő szoftver fokozza a biztonságot és a vagyonvédelmet, ráadásul a különböző vezetők azonosításával az autó automatikusan az egyes személyek saját beállításaihoz igazíthatja a rendszerek működését.

„Tapasztalt műszaki újítóként az Intel jól átlátja, milyen kihívásokkal szembesülnek az autógyártók, és elkötelezett partnerként dolgozik e példátlan lehetőség kiaknázásán.” – teszi hozzá Doug Davis, az Intel vállalat Internet of Things csoportért felelős alelnöke. „A Mobii projekt kiváló példája az Intel és a Ford együttműködésének a biztonságosabb és közvetlenebb vezetési élmény megteremtéséért.”

Fokozott vagyonvédelmi és szülői ellenőrzés

Amikor valaki beül a volán mögé, a Mobii projekt kamerája és arcfelismerő szoftvere azonosítja őt. Ezt követően a rendszer már kifejezetten a személyére szabva működik, vagyis az adott vezető naptárát, zenéit vagy híváslistáját kínálja fel. Ha a Mobii rendszere nem ismeri fel a vezetőt, akkor fotót küld róla az autó elsődleges tulajdonosának okostelefonjára, aki eldöntheti, hogy engedélyezi vagy megtiltja az illető számára az autó vezetését – sőt azt is meghatározhatja, hogy az adott személy mit és hogyan használhat az autóban. Ha például a vezető a jármű tulajdonosának gyermeke, azonnal automatikus korlátozások állíthatók be a biztonsági öv használatával, a sebességhatárokkal, a hifi hangerejével vagy éppen a mobiltelefon használatával kapcsolatban. A gesztusfelismerő szoftver további lehetőségeket kínál az autó rendszereinek ösztönös használatára. A vezető a természetes gesztusok és egyszerű hangutasítások segítségével sokkal könnyebben állíthatja például a kabin hőmérsékletét, vagy nyithatja-zárhatja a napfénytetőt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Márciusban 12,7 százalékkal 84 504-re bővült a használtautó átírások száma, de a februári....
2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....
2025.04.28
Az amerikai repülőgépgyártó a kínai vevők vámháború miatt át nem vett gépeit másoknak értékesíti, a....
2025.04.28
Megelégelték a vasutasoknak a rendszeres bántalmazást, határozott jogi és erős rendőri védelmet....
2025.04.28
Masszív kialakítás nem csak városon belüli közlekedésre.   ..
2025.04.28
Vasárnap tartották hagyományos évadnyitó Kirajzásukat a budapesti személyhajósok. Az ingyenes....
2025.04.27
Sorozatunk olyan szervizmunkákkal foglalkozik, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. Kinek hány éves....
2025.04.27
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Beállás a garázsba, megy ez. ..