női autóvezetők
Az írás első helyen azt emeli ki, hogy a női vezetők szeszélyei csak első ránézésre tűnnek ártatlannak. Sok esetben balesetek okozói is lehetnek.
Nem titok, hogy a női vezetőkre gyakran rásütik a sutaság bélyegét. Pedig a férfiak sem mentesek a rossz vezetési szokásoktól. Az újságírónő nemzetközi tanulmányokat idéz, amelyek szerint átlagosan három férfiak által okozott balesetre jut egy olyan, melynek női vezető az okozója. Igaz, az autóvezetők között arányaiban jóval több a férfi.
És akkor most lássuk, a mexikói szaklap szerint melyek a leggyakoribb balesetveszélyes női vezetői szokások.
1. Sminkelés forgalomban
Ezt a rossz gyakorlatot a nők állandó időhiánya okozza. A cikk szerzője mégis arra kéri a női vezetőket, hogy a smink másodlagos legyen a közlekedés biztonságához képest. Ha valaki ugyanis nem ér célba, a smink már nem segít rajta.
2. Vezetés magas sarkú cipőben
Igazi életveszély! A magas sarkak beakadnak a pedálokba, az autószőnyeg barázdáiba, ami vészesen lecsökkenti a reagálási sebességet és hatékonyságot. A szerző azt tanácsolja a hölgyeknek, hogy a kocsiban tartsanak mindig egy teniszcipőt vagy valamilyen lapos lábbelit, amit a kocsin kívül cseréljenek le magas sarkúra. Figyelem! A szandál, bár lapos, legalább olyan veszélyes, mint a tűsarok!
3. Hátratekintgetés, hajolgatás a hátsó ülések felé
Ez általában a gyermekekkel vagy csecsemőkkel közlekedő nőknél fordul elő, mivel védő ösztöneik miatt állandóan hátrafordulnak, hogy rendben van-e minden a hátsó üléseken utazó csemetékkel. A kockázatok elkerülése érdekében érdemes megszokni a visszapillantó tükör ilyen célú használatát. Emellett létezik az úgynevezett „mamatükör”, amelyet olyan szögben lehet felszerelni a kocsiban, hogy az anyukának tökéletes rálátása legyen arra, mi történik a háta mögött.
4. Túl alacsonyan haladási sebesség
Sok női vezető úgy gondolja, minél lassabban halad, annál nagyobb biztonságban van. Pedig ez nincs így! Nem szabad félni attól, hogy az autó a megengedett sebesség maximumával halad, mert a forgalom ritmusa ezt kívánja meg. Ha az autó túl lassan mozog, vagy hirtelen lelassul, az váratlan fékezésre kényszerítheti a mögötte haladót, ami – dominóhatást kiváltva - fokozott balesetveszélyt rejt magában.
5. Az autózás nem sétakocsikázás
Vezetés közben az egyik legfontosabb dolog az, hogy a sofőr folyamatosan figyelje a környezetében lévő autók mozgását, reakcióit. Ne csak a nyilvánvalóval, hanem a várhatóval is kalkuláljon. Ez jelentősen segít abban, hogy a sávváltás, kanyarodás biztonságos legyen.
6. A kormány nem kapaszkodásra szolgál
A női sofőrök sokszor gondolják, hogy az a jó, ha a vezetői ülés minél közelebb van a kormányhoz. Ez tévedés! Sőt, az ülés rossz beállítása súlyos sérülésekhez vezethet hirtelen fékezés esetén. Ütközéskor ugyanis a légzsáknak nincs elegendő helye a felfúvódáshoz, így az az életfontosságú szervek sérülését is okozhatja. Az ülés helyes beállítását mindig a háttámlával kezdjék, mivel sem a túl egyenes, sem a túl fekvő testhelyzet nem ajánlatos. A helyes testhelyzet az, amikor ha a vezető a kormány felett kinyújtja a karját, a csuklója pont a kormánykerék felett van.
7. Végül: a visszapillantó tükröt nem a szemfestés miatt találták ki
Indulás előtt érdemes mindig beállítani a visszapillantó tükröket. Vezetés közben ugyanis ezek lesznek a sofőr „szemei”.