vasút

Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal

2014.06.10.

A külgazdasági kihívásokra Magyarország az újraiparosítással válaszolt, ennek pedig jelentős területe a járműgyártás - mondta Szijjártó Péter, kijelölt külgazdasági és külügyminiszter helyettes kedden Budapesten abból az alkalomból, hogy a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) a spanyol CAF S.A.-val megállapodást írt alá vasúti járművek gyártására.

Szijjártó Péter kiemelte: a világszínvonalú vállalatokkal kötött megállapodások erősítik a magyar gazdaságot. Hozzátette: a kormány az adórendszert, a felsőoktatást és a szakképzést is az újraiparosításnak rendelte alá.
 

A megállapodást a CAF részéről Felipe Rodrigo Magal, területi igazgató, és Berényi János, a HITA elnöke írta alá. Fotó: MTI  

A járműiparban jelenleg 712 cég tevékenykedik Magyarországon, amelyek 110 ezer embert foglalkoztatnak. A feldolgozóipar 20 százalékát adja ez a szektor, és ekkora hányadot képvisel az exportból is.

A CAF-ot a világ egyik vezető vasúti járműgyártójának nevezte, amely a föld számos országában tevékenykedik. Magyarországon 20 éve van jelen, ennyi ideje üzemel a MÁV vonalain a cég 70 vasúti kocsija.

A megállapodás alapján a CAF gyártásra, illetve tesztelésre veszi igénybe a Bombardier és a MÁV közös telephelyét Dunakeszin. A CAF vállalta a szakemberek továbbképzését, míg a HITA a beszállítói háttér fejlesztését felügyeli - tette hozzá a kijelölt miniszterhelyettes.

Jesus Esnaola Altuna, a CAF nemzetközi igazgatója a magyar kapcsolatukról elmondta, hogy cége szállította a 18 debreceni villamost, és szállítja a BKK-nak a 37 alacsony padlós villamost.

A magyar gazdaságot stabilnak és növekvőnek jellemezte, és kiemelte, hogy a dunakeszi bázison számítanak a magyar beszállítókra. Végül fontosnak tartotta hangsúlyozni: reméli, több spanyol cég követi a példájukat.

Tuzson Bence, Dunakeszi országgyűlési képviselője (Fidesz) elmondta, hogy a MÁV és a Bombardier járműjavítója az utóbbi időben kevés megrendeléshez jutott. Ezért jelentős az, hogy a CAF gyártást hoz ide, illetve itt végzik a végső tesztelését a Budapestre szánt villamosoknak. Így megőrizhető több száz munkahely, sőt remény van arra, hogy új munkahelyek is létesülnek a telephelyen.

A megállapodást a CAF részéről Felipe Rodrigo Magal, területi igazgató, és Berényi János, a HITA elnöke írta alá.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....