SUV
Fotó: Peugeot
Ferdinand Dudenhöffer iparági szakértő szerint a német autósok az elkövetkező években jelentősen többet vásárolnak majd a vitatott városi terepjárókból. Az úgynevezett városi terepjárók - röviden SUV-k - és a hozzájuk kapcsolódó autóformák rekordszintű, majdnem 35 százalékos piaci részesedést értek el Németországban az év első felében, ezzel messze a legnépszerűbb karosszéria alakzatok - értelmezi a regisztrációs adatokat Dudenhöffer.
Jöttek és jönnek a SUV-ok. Fotó: VW
A duisburgi magán CAR Intézet vezetője úgy véli, hogy ez korántsem a csúcs. Még akkor sem, ha ennek a járműtípusnak a növekedési üteme a felére csökkent az elmúlt tíz évben, a piaci részesedése 2026-ra körülbelül 45 százalékra nő. További tényező, hogy a kicsi és a kompakt osztály egyre több modelljét kínálják SUV-ként. Az új autók piacán jelenleg több mint 120 modell közül lehet választani, amelyek közül tizenegy teljesen elektromos.
Az SUV dominanciája más országokban mintául szolgál
Dudenhöffer utalt Svédország és Svájc jelenlegi SUV-piaci részesedésére is, ahol a SUV -k még inkább dominálnak 47,2 és 45,7 százalékkal. Az Egyesült Államokban az autók közel 51 százalékát SUV-ként értékesítik. A klasszikus terepjáró márkák, például a Jeep és a Land Rover mellett más gyártók is növelték részesedésüket a SUV-k között. Németországban a Volvo már autóinak 77 százalékát értékesíti SUV-ként, a Mazda 62 százalékát, a VW leányvállalata, a Seat pedig 56 százalékát.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!