Mercedes

Van helye a prémium márkáknak a kisautók piacán?

2023.06.28.

A Mercedes-Benz egy stratégiai átalakítás részeként csökkenti belépő szintű autóinak számát, és a jövőben inkább a nagyobb, drágább autóikra terveznek koncentrálni.

A Mercedes az utóbbi időben kissé irányt váltott és a nagyobb nyereségesség érdekében az úgynevezett felső kategóriás járműszegmensre helyezte a hangsúlyt, amely az ikonikus G-osztály, a zászlóshajó S-osztály szedán és a nagyteljesítményű AMG részleg otthona.
 
"Tovább élesítjük üzleti modellünk és termékportfóliónk fókuszát, hogy a Mercedes-Benz potenciálját még a kihívásokkal teli körülmények között is maximalizáljuk" - mondta Ola Kallenius vezérigazgató egy nyilatkozatban. "Ennek középpontjában az a célunk áll, hogy a világ legkívánatosabb autóit építsük."
 
A stratégia egy olyan trendre épül, amely a félvezető válság idején rekordszintre emelte a nyereségességet, de még nem tudni, hogy ugyanolyan hatékony lenne-e, ha a kínálati korlátok enyhülnének, és az autógyártók visszatérnének a piaci részesedés hajszolásához. 
 
A Mercedes úgy látja, hogy a felső kategóriás járművek eladásai 2026-ig 60%-kal nőnek. Az autógyártó azonban elismerte, hogy az ellenszél, beleértve a nyersanyagárakat, az ellátási lánc szűk keresztmetszetét és az általánosabb gazdasági kockázatokat, veszélyt jelent a célokra.
 
De miért is problémás a kisautó szegmens egy prémium autógyártó számára?

 
Egyrészt a kisautók által egyre több ember számára lett a márka, ami ronthat a gyártó presztizsén. A prémium termékek részben attól azok, amik, mert sok ember vágyik rá és a többség számára elérhetetlen. 
 
A luxusautó státuszszimbólumként szolgálhat a vásárló számára. Azok a vállalatok, amelyek azt akarják sugallni, hogy sikeresek, luxusautókkal járathatják az alkalmazottaikat, amikor az ügyfelek telephelyeit látogatják meg.
 
A luxusmárka pedig attól lesz az, hogy annak tartjuk. A fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni egy járműért, ha úgy érzik, hogy az ár tükrözi az értéket, amit cserébe kapnak.
 
 
Persze a legnagyobb probléma nem feltétlenül ez, mert közben a Mercedes legnagyobb riválisai egyaránt elindultak ebben az irányba és az Audi és a BMW is gyárt kisebb modelleket. 
 
Ugyanakkor nem mindegy, hol: ahogy a Daimler egy igazgatósági tagja fogalmazott nemrég: "Fogalmam sincs hogyan gondoltuk jó ötletnek, hogy átlagos árú, kis méterű autókat gyártunk Németországban, német bérekért, Mercedes-Benz technológiával." 
 
Az már nyilvánvaló, hogy a Mercedes elindul más irányba, de hogy ez azt jelenti-e, hogy vége lesz az A-osztálynak például, egyelőre nem tudni, ahogy azt sem, a többi prémiumgyártó tervez-e hasonló lépéseket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....
2025.12.26
Egy tanulmány szerint a szülők 73%-a menetiránynak megfelelően fordítja gyermeke autósülését,....
2025.12.26
A rangos AUTOBEST az autóipar legfontosabb idei innovációit, kimagasló teljesítményeit és....
2025.12.26
Bár egy versenyt ki kellett hagynia, mégis sikerült megismételnie a bravúrt: Gilyén Krisztián  (....
2025.12.26
Baleset történt a 7-es főúton, árokba hajtott egy autó – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.12.26
A Leapmotor a 2026-os Brüsszeli Autószalonra időzíti a B03X európai premierjét, a B05 modell belső....
2025.12.26
Egyesek számára a tél a meghittséget és a kalandokat jelenti: sítúrákat, téli tájakat és kandalló....
2025.12.26
A BMW Group utazáselemzéssel, gamifikációval és CO2-tudatos járműtöltéssel látványosan hatékonyabb....
2025.12.26
Ezúttal rendhagyó módon nem csak a távozó 2025-ös évre, hanem 35 évre tekintett vissza a....