Mercedes

Van helye a prémium márkáknak a kisautók piacán?

2023.06.28.

A Mercedes-Benz egy stratégiai átalakítás részeként csökkenti belépő szintű autóinak számát, és a jövőben inkább a nagyobb, drágább autóikra terveznek koncentrálni.

A Mercedes az utóbbi időben kissé irányt váltott és a nagyobb nyereségesség érdekében az úgynevezett felső kategóriás járműszegmensre helyezte a hangsúlyt, amely az ikonikus G-osztály, a zászlóshajó S-osztály szedán és a nagyteljesítményű AMG részleg otthona.
 
"Tovább élesítjük üzleti modellünk és termékportfóliónk fókuszát, hogy a Mercedes-Benz potenciálját még a kihívásokkal teli körülmények között is maximalizáljuk" - mondta Ola Kallenius vezérigazgató egy nyilatkozatban. "Ennek középpontjában az a célunk áll, hogy a világ legkívánatosabb autóit építsük."
 
A stratégia egy olyan trendre épül, amely a félvezető válság idején rekordszintre emelte a nyereségességet, de még nem tudni, hogy ugyanolyan hatékony lenne-e, ha a kínálati korlátok enyhülnének, és az autógyártók visszatérnének a piaci részesedés hajszolásához. 
 
A Mercedes úgy látja, hogy a felső kategóriás járművek eladásai 2026-ig 60%-kal nőnek. Az autógyártó azonban elismerte, hogy az ellenszél, beleértve a nyersanyagárakat, az ellátási lánc szűk keresztmetszetét és az általánosabb gazdasági kockázatokat, veszélyt jelent a célokra.
 
De miért is problémás a kisautó szegmens egy prémium autógyártó számára?

 
Egyrészt a kisautók által egyre több ember számára lett a márka, ami ronthat a gyártó presztizsén. A prémium termékek részben attól azok, amik, mert sok ember vágyik rá és a többség számára elérhetetlen. 
 
A luxusautó státuszszimbólumként szolgálhat a vásárló számára. Azok a vállalatok, amelyek azt akarják sugallni, hogy sikeresek, luxusautókkal járathatják az alkalmazottaikat, amikor az ügyfelek telephelyeit látogatják meg.
 
A luxusmárka pedig attól lesz az, hogy annak tartjuk. A fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni egy járműért, ha úgy érzik, hogy az ár tükrözi az értéket, amit cserébe kapnak.
 
 
Persze a legnagyobb probléma nem feltétlenül ez, mert közben a Mercedes legnagyobb riválisai egyaránt elindultak ebben az irányba és az Audi és a BMW is gyárt kisebb modelleket. 
 
Ugyanakkor nem mindegy, hol: ahogy a Daimler egy igazgatósági tagja fogalmazott nemrég: "Fogalmam sincs hogyan gondoltuk jó ötletnek, hogy átlagos árú, kis méterű autókat gyártunk Németországban, német bérekért, Mercedes-Benz technológiával." 
 
Az már nyilvánvaló, hogy a Mercedes elindul más irányba, de hogy ez azt jelenti-e, hogy vége lesz az A-osztálynak például, egyelőre nem tudni, ahogy azt sem, a többi prémiumgyártó tervez-e hasonló lépéseket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....