Suzuki Swift
1991-et írunk, a bundestuning még masszívan virágzik a megkérdőjelezhetően igényes felnijeivel és színeivel Németországban. Ebbe a korszakba, tehát a tuningmagazinok aranykorába csöppen bele a Zender Swiftster koncepció, ami mai fejjel furcsa jelenség, de simán elhiszem, hogy ’91-ben még belefért. Hogy mit is látunk pontosan? Egy Suzuki Swift GTI-t, annak felismerhető ismertető jegyeivel, köztük a sportosabb lökhárítókkal, kötényekkel, a háromajtós kasznival, és ötágú sportfelnikkel – viszont tető nélkül. Ha már a Suzuki Cappuccino nem ért el Európáig – legalábbis a fő kontinensig, megalkottuk a magunkét.
Mindezt akkor, amikor a Suzuki még csak kacérkodott egy rendes kabrió Swift vagy Cultus megalkotásának gondolatával. Később ugyanis létezett nyitható tetős változat minden idők egyik legszerethetőbb népautójával, de nem a GTI változatból. Ezt előzte meg a Zender német tunercég. Megválaszolták a kérdést, amit senki sem tett fel. Így született meg a Swiftster, ami az autóversenyzésből ismert klasszikus speedster vonásokkal ruházta fel a Suzuki Swift sport változatát. Szélvédő vagy egyéb ablakok nincsenek, van viszont elől-hátul műanyaggal fedett kabin és erősítésként egy-egy bukókeret az utasok számára.
Eleinte még fehérben reklámozták az egyedi átépítési szettet, később viszont már egy jóval feltűnőbb rózsaszín mellett döntöttek a németek, rajta hatalmas Swiftster felirattal és két hasonló színű sisakot viselő Daft Punk karakterrel a kabinban. Ordít a fotókról a kilencvenes évek diszkó korszaka, a kék sportkormánnyal és a rózsaszín overállokkal együtt. Bizonyos értesülések szerint összesen 15 darabot sikerült értékesíteni minden idők talán legfurcsább Swiftjéből. Szerencsére az 1,3 literes, 101 lovas remek sportmotorhoz nem nyúltak, így legalább abban biztosak lehetünk, hogy ugyanolyan elnyűhetetlen maradt az átalakítások ellenére is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!