BMW

Van-e esélyünk a BMW beruházásra?

2013.09.11.

A BMW hosszú ideje tervezi, hogy gyártást szervez ki Németországból. Van-e esély, hogy az Audi és a Mercedes után a harmadik nagy német autógyártó is hazánkba létesítsen gyárat? A kérdést Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának tettük fel.

A magyar sajtó már régóta találgatja, jön-e a BMW? Van esélyünk, államtitkár úr?

A BMW globális márka, amelynek piaca is globális. Az az ő döntésük, hogy ha bővítek, hol, milyen telephelyet választanak. Az eddig letelepült cégek telephelyválasztásánál fontos szempont volt, milyen beszállítókat találnak az adott országban, így Magyarországon. Mi akkor tudunk tenni a legtöbbet, ha minél több, minél jobb autóipari beszállítónk van. Bármilyen világhírű cég döntésénél kulcsfontosságú, hogy az adott országban milyen mérnöki kultúrát és milyen beszállítókat talál. Cégnév említése nélkül ekkor van esélyünk újabb beruházások elnyerésére.

Vagyis nem dőlt még el a BMW-beruházás, van még esély?

Még egyszer mondom, ez a BMW döntése, akar-e bővíteni? Azt ne feledjük el, az autóiparban van egyfajta bizonytalansági tényező, még pedig a válságtól függetlenül. Ez a technológia váltás, amit elég nehéz bekalkulálni az elektromos autótól a vezető nélküli autóig. Beruházási döntéseknél minden szempontot figyelembe kell venni.

Rendben van a magyar járműipar Magyarországon? Európa nagy nehézségekkel küzd, miközben Kína és az USA húzza a járműpiacot.

A magyar autóipar szerkezetét kell megnézni. Ennek legfontosabb eleme, hogy Magyarországon, ezen belül Győrben és Kecskeméten prémiumkategóriás autók készülnek, s ezekre továbbra is óriási kereslet van a világban, ha nem is Európában. Ahol probléma van az európai autóiparban, az a középkategóriás járműgyártás, a 11 ezer és a húszezer euró közötti autók tartoznak ide. A középosztályt érintette a válság leginkább Európában, vagy nem vásárolnak autót vagy évekkel tolódik a vétel. Ezért az autóiparnak ez a szegmense nagy nehézségekkel küszködik, a nálunk gyártott autókra azonban nincs keresleti probléma.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....
2025.12.19
Magyarországon 2016 óta engedélyezett az önvezető autók országutakon történő tesztelése, egyelőre....
2025.12.19
Elindult a visszaszámlálás az új ID. Polo érkezéséig: alig néhány hónappal a világpremier előtt egy....
2025.12.19
Megrongálódott szerdán a brüsszeli repülőtéren a szlovák kormánygép, amely Robert Fico (Smer–SD)....
2025.12.19
Több alkohol okozta baleset, több sérülttel – ez a lehangoló értékelés az év első feléről....
2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..