Villanyautó

A vágy villamosítása, de ennyiért?

2021.03.27.

Egyre bőségesebb a nagyon gazdagoknak szánt méregdrága luxusautók kínálata, melyeknek árát alaposan megdobja a villamosítás.

Benzinkút helyett konnektor

Méregdrágák, de miért is lennének olcsók, hiszen már alapáruk is százmillió forintnyi kemény valuta, aztán erre jön még a technika, meg az átépítés költsége, szóval indokolt a sok nullás szám. De miért ne csinálnák, ha van rá vevő, még ha nagyon limitált számban is. Nem gond, mert a limitált szériák vevőköre, vagyis a tehetősek száma egyáltalán nem szűk. A Forbes összeállításában kétezernél több dollármilliárdos ember szerepel. A Qubit tovább ment az elemzésben, mely szerint 160 ezer ember vagyona haladja meg a 30 millió dollárt, másfél millióan vannak az 5-30 millió dollár közötti mezőnyben és közel 15 millióan férnek bele az 1-5 millió dolláros kategóriába.

Konnektorra csatlakoztatott Bentley                                                          Forrás: Lunza

Ok, de nem mind vágyik klasszikusra...

Persze, hogy nem, de ha csak az előbb felsoroltak töredéke akar ilyet, akkor még a sorban állás sem elképzelhetetlen. Sőt, rohamosan nő az igény például a villamosított Bentley-k iránt. Felismerte és megtapasztalta ezt a Lunza cég menedzsmentje, miután sikeres lett Rolls-Royce villamosítási projektje, ezért most az egykori testvérmárka modelljét építette konnektorosra.

Nyugdíjkorú donorok

Olyannyira bejött az üzlet, hogy a társaság megkétszerezte dolgozóinak számát és idén már százan építenek át klasszikusokat villanyautóvá. Nagyjából jelzi a trendet, hogy mire van fizetőképes kereslet: a világ első elektromos Bentley modelljének ára 35 ezer angol font, ami napi árfolyamon számolva 140 millió forint, mindez adók és egyéb közterhek nélkül.

Az összeg még több is lehet, hiszen nagyon függ az ár az eredeti autótól, márpedig egy kevésbé jó állapotú hatvanéves darab restaurálása alaposan megdobhatja a számlát.

Villamosított Range Rover                                       Forrás: Lunaz

Felkészülés 2030-ra

Jól megy az üzlet, mert David Lorez, a Lunaz cég alapítója optimista és az angliai Silverstone Technology Cluster területén megötszörözi üzemcsarnokait. Ráadásul szupercsapatot szerződtetett: az autók biztonságát és minőségét olyan mérnököt garantálják, akik évtizedeket dolgoztak a Forma 1-ben és olyan patinás cégeknél, mint az Aston Martin, Bentley, Ferrari., McLaren, Prodrive és Rolls-Royce.

Mert a Lunaz cég már készül 2030-ra, amikor az Egyesült Királyságban csak zéró emissziós járműveket lehet majd értékesíteni.

Megint egy ikon

Nem csak állományában és területében, de kínálatában is bővül a cég, mely a Rolls-Royce, a Range Rover és Jaguar sportkocsi után Bentleyt is felújít, átalakít, az első darab tényleg autótörténeti ikon. Az 1961 Bentley S3 Continental Flying Spur karosszériáját anno H.J Mulliner tervezte és építette híres műhelyében. Van már megrendelésük a Bentley Continental S1, S2, S3 kettő és négyajtós változataira, kemény tetősre és nyitható vászontetősre.

Természetesen mindegyikhez jár a legkorszerűbb légkondicionáló, a legjobb minőségű infotainment rendszer, navigáció, Apple CarPlay és a legbiztonságosabb beépített gyerekülés.

Versenypályán tesztelik az elektromos Bentleyt            Forrás: Lunaz

Nemes rajt

Hasonló évjáratú volt első termékük: az 1961 Rolls-Royce Phantom XXI. századi technikát kapott: a Lunaz által átalakított klasszikus ára 400 ezer font, a Silver Cloud 350 ezer angol font volt.

A Phantom 120 kWh-os akkucsomagja egy töltéssel 300 mérföldes útra képes. A jóval könnyebb, de kisebb (80kw/h) akkuval szerelt Silver Cloud I, II és III modell hatótávolsága is hasonló.

A Rolls-Royce EV változatból csak harminc készül, limitált lesz a villamosított Bentley és Jaguar modellek száma is. Utóbbi a cégalapító David Lorenz kedvence, aki mindig arról álmodott, hogy 1953-as Jag-gel jár dolgozni, ráadásul napjaink kényelmével és biztonságával. Mert azt megtapasztalta, hogy hiába szépek a klasszikusok, a XXI. század közlekedési igényeinek nem felelnek meg, hiszen kormányművük és fékrendszerük messze elmarad a mai igényektől. Ahogy Lorenz elmondta, lánya, Luna ma is élne, ha kedvenc autója, a múlt század közepén gyártott szépséges Mercedes-Benz 190SL ennek megfelelően lett volna átépítve.

E-Type és Mini

Az Enzo Ferrari által a világ legszebb autójának kikiáltott 1968-as E-Type Roadstert is villamosították az angliai Warwickshire-ben működő Jaguar Land Rover Classic cégnél.

A 220 kilowattos teljesítményű elektromos változat tiszta és dinamikus is: 5,6 másodperc alatt gyorsul százra. Negyven kilowattos lítiumion akkumulátorával 270 kilométernyi útra képes és háztartási konnektorból 6-7 óra alatt tölthető. Az E-Type Zero 46 kilogrammal könnyebb a benzines változatnál.

Nem úszta meg a szívátültetést a Mini sem: a wiltshire-i székhelyű Swind cég villamosította a Remastered nevű modellt, mely egy feltöltéssel több mint száz kilométeres útra képes, a kisebb akkunak köszönhetően viszont kétszáz literrel nagyobb lett csomagtere: a 777 kilogrammos EV Mini 9,2 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége pedig 110 km/óra, igaz, ezeknek a paramétereknek gyakori kihasználásával hamar kiürül a tank. Ja, és ami nem mellékesen az ára: a 80 ezer angol font, ami 32 millió Forintot jelent.

Hangtalanul és füst nélkül suhan az E-type               Forrás: JLR Classic

Villamosított Bond-autó

Megkapta elektromos hajtásláncát a Bond filmekben szerepelő Aston Martin is: az 1970-es Valkyrie EV a Newport Pagnell székhelyű, klasszikus autókkal foglalkozó Aston Martin Works-nél készült. A nyitott Valkyrie komplett restaurálása és elektromossá építésének költsége 160 millió forint, ennél a műhelynél is az ügyfél által hozott autó az alap, ami egy DB6 MkII esetében félmilliárd eurót jelent. Azon kívül hogy méregdrágák, az is közös bennük, hogy mindegyiket a Silverstone-i versenypályán tesztelik.

Aston Martin Valkyrie EV                        Forrás: AMW

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....