Ford Mustang
„Piacra lépni a Mustang egy újabb generációjával magabiztos lépés egy olyan időszakban, amikor sok versenytársunk éppen felhagy a belsőégésű motoros járművekkel” - vélekedett Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „A Ford azonban turbófokozatba kapcsol a belsőégésű motorokkal kapcsolatos terveiben, hálózatba kapcsolt technológiával és hibrid opciókkal gazdagítva a legjövedelmezőbb és legnépszerűbb autóinkhoz – amelyek mind a Ford Blue családba tartoznak –, ám emellett 2026-ig az elektromos járművekbe is 50 milliárd dollárt invesztál.”
A Mustang vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a modellt immár 58 éve gyártják megszakítás nélkül, és eddig több mint 10 millió talált gazdára belőle. Az autó már filmek, tévéműsorok, videoklipek és számítógépes játékok ezreiben szerepelt, és máig a legtöbb lájkot begyűjtő jármű a Facebookon.
Az emberek tehát megszerették a Mustangot. Olyannyira, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.
A teljesítmény zsigeri élménye
A kupé és kabrió karosszériával kapható Mustang új szintre emeli a sportosság fogalmát, amiben nemcsak tovább tökéletesített hardveres és szoftveres megoldásai segítenek, hanem az új Gen IV 5.0 V8-as motor is, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel röpíti az autót.
“Még sosem vezettem olyan Mustangot, ami ennyire eltöltött volna a sportosság és a magabiztosság érzésével,” nyilatkozta Ed Krenz, a Mustang modellcsalád főmérnöke. “Akár az automata, akár a manuális váltóra szavazunk, a választható üzemmódokkal mindig a helyzetnek megfelelően finomhangolhatjuk a motor, a futómű és a kormány működését, így a kedvenc útszakaszainkon vagy a helyi versenypályán egyaránt mindig csúcsteljesítményre számíthatunk.”
A vadonatúj Mustang GT új szívórendszert kapott, kettős légbeömlővel és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.
Az akár hat interaktív és személyre szabható üzemmód optimális teljesítményt kínál számos vezetési helyzetben: a Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan gépet élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.
A minden eddiginél készségesebb kormányreakciókról olyan megoldások gondoskodnak, mint a kormánykerék és a gumiabroncsok közti még közvetlenebb kapcsolat, vagy a gyorsabb kormányáttétel, ami tovább javítja az új autó kanyardinamikáját.
A GT változatban alapáras az a funkció, ami (a manuális sebességváltós kivitelekben) a kuplung kinyomásakor magasan tartja a motor fordulatszámát, fenntartva ezzel a nyomatékcsúcsot, hogy minden idők leginkább versenypályára termett Mustangja a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.
A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az Aktív Szelepes Kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható. Az opcionális MagneRide aktív felfüggesztés másodpercenként ezerszer ellenőrzi a körülményeket, és elektronikusan vezérelt folyadékáramlással állítja be az útviszonyokhoz legjobban illő csillapítási erőt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!