vasút
A minap Budapesten aláírt szerződés szerint a kapacitások hatékonyságának növelésével együttműködnek a vontatás, a kocsivizsgálat, a teherkocsik használata, a tolatási és egyéb szolgáltatások területén a vágányzár idején, amely 2018 februárjától több mint egy évig tart a vasúti pálya felújítása miatt. Katona László, a Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a vágányzár jelentősen befolyásolja a teherforgalmat a Budapest-Pécs vasútvonalon és a csatlakozó ágakon.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. vezérigazgatója fontosnak nevezte, hogy a Százhalombatta, Ercsi, Szabadegyháza, Dunaújváros, Dunaföldvár és Paks környékén lévő üzemek kiszolgálása a nyersanyagokkal zavartalan legyen, ne veszítsenek piacot a vasúti szállítás problémák miatt.
Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy a pályaműködtetésért is felelős MÁV időben kidolgozta a kerülő irányokat, és a tehervonatok közlekedéséhez szükséges pályakapacitások adottak lesznek.