rugógyártás
A német gyártó bejelentése szerint az üvegszálas polimer (glass fiber-reinforced polymer, GFRP) rugók elsőként egy felső-középkategóriás modellben (vagyis valószínűleg az A6-osban) jelennek meg, még ebben az évben. Bár az új rugók vastagabbak és nagyobbak az acél társaiknál, mégis könnyebbek náluk 40 százalékkal. Minden rugó 1,6 kilogrammot nyom, míg az acél rugók tömege eléri a 2,7 kilogrammot. így könnyen kiszámítható, hogy 4,4 kilogrammal csökkenhet minden egyes autó tömege, és ami különösen fontos, hogy ennek a tömegnek a fele rugózatlan, ami nagyban befolyásolja az autó menettulajdonságait. Nemcsak könnyebbek, de rugalmasabbak is az új rugók, ráadásul nem rozsdásodnak, és jobban ellenállnak az olyan vegyi anyagoknak, mint például a keréktisztító folyadékok. További előny, hogy a gyártásuk lényegesen kevesebb energiát vesz igénybe, mint az acél rugóké.
„Az üvegszálas rugók egy kritikus helyen csökkentik a tömeget a futómű rendszerében. Így a vezetési élményt precízebbé tehetjük, és javítjuk a vibrációk elnyelését is” – nyilatkozta Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi technikai fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja.