Audi A8
Fotó: quora.com
Az örök klasszikusok közé tartoznak a Szállító című filmsorozat főszereplői, nevezetesen Frank Martin (Jason Statham) és az Audi A8L W12. A páros tökéletes kombinációt alkot: elegáns autóhoz elegáns sofőr, a sportos pillanatokra pedig robbanékony erő mindkét részről. Egy kicsit árnyaltabban, jól menő üzleti vállalkozás vagy egyéb területen szerzett hangsúlyos vezető szerep esetén megengedhető egy személyi sofőr. A megbízhatóság és pontosság kulcsfontosságú kérdés ebben az esetben, hiszen lényegében mindenhová elkísér minket a pilóta. Frank Martin karaktere sok elit sofőr példaképe lehet. Társalgási képességei, eleganciája, felkészültsége és jó problémamegoldó képessége révén talán még testőrnek is beválna. Ugyan szigorú, szabályok szerinti élete pont mindig a mozivásznon borult fel, de nincs tökéletes sofőr, nézői elvárások viszont annál inkább.
Fotó: torque.com
Hű társa egy ikonikus autó. Hosszított lábtér (+130 mm), 48 szelep és 90 literes tank jellemzi. Az Audi A8L közismert luxuscirkálója volt az utaknak körülbelül a 2005-2010-es évek között. W12-es motorja 450 lóerős teljesítményre és 580 Nm-es nyomatékra képes. Ugyan 5,2 méteres hossza ellenére aránylag jól vezethető, érezhető, a városban maximum 300 kilométeres hatótáv miatt abszolút a „miért ne, megengedhetem magamnak” kategóriába tartozik az autó.
Fotó: prestigeimports.com
Noha a sasorrú Mercedes S-osztály akkoriban is valamivel nagyobb kényelemmel jutalmazta a második szekcióban utazókat a legendák szerint, az Audinál is mindent elkövettek annak érdekében, hogy fejedelmi körülmények között érezzük magunkat: adaptív lengéscsillapítás, ülésfűtés, masszázs és kényelmes fotelek például. A vetélytársakkal szembeni 200 kg tömegbeli mínusz és a tömbszerű, karakteres forma még egy érv volt akkoriban a több mint két tonnás A8 W12 mellett. A legtöbbek bánatára a modellváltáskor megszűnt a far hangsúlyos felső íve, de ezt a modellfrissítéskor sikerült kiküszöbölni, nem beszélve a legújabb generációról.
Néhány extrával 40 milliós ára nagyon nem két fillér volt már akkor sem, de megnézhetjük mit tud a legújabb fapados változat 28 millióért, vagy hogy milyen konkurenst vesztegetnek 51 millióért luxuscirkálók között. Egy biztos, még Ingolstadtban is a ritka pillanatok egyike, hogy valaki A8L W12-vel érkezzen a márka főhadiszállására, ezt igazolja a portás tekintete.
Fotó: http://fastandfurious.wikia.com
A 2013. november 30-án egy autós balesetben elhunyt Paul Walkernek állít emléket több ’90-es és 2000-es évekbeli sportautó. A csibész és merész tulajdonságokkal felruházott Brian karakter az éjszakai versenyzők és az autót tunerek közismert kedvence volt. A Halálos iramban című filmsorozat Lancere vagy Skyline-ja után bizony világszerte sokan megfordulnak az utcákon.
A Mitsubishi Lancer Evo VII 2 literes motorral és rikítózöld festéssel feltűnő jelenség. Neve legendaként él a számítógépes játékok világában is, legyen szó raliról vagy városi küldetésekről. Az 1400 kilométert futott járgányt körülbelül 12 millió forintos áron hirdették meg anno az eBay-en, azóta új tulajdonost boldogít. A másik kedvenc, a Nissan Skyline ebből a filmsorozatból. 2,6 literes, 330 lóerős turbómotorja és egy nagy hídugratás a győzelemhez segítette hozzá Briant.
Fotó: http://fastandfurious.wikia.com
Az alábbi tuningolt modellek jó példaként szolgálnak a régi idők szerényebb teljesítményszintjeire. A nitrótól eltekintve azért valljuk be, a mai átlagembereknek egy fokkal talán élhetőbb és kevésbé idegen járművek kerültek ki anno a műhelyekből az erőviszonyokat tekintve. Manapság elégendő besétálni egy márkakereskedésbe, hogy 500 lóerő feletti autót vásároljunk. Egy-egy ikonikus modell éppen ezért tud még inkább felértékelődni, hiszen régebben ritkább csodák voltak a királykategóriát képviselő szereplők az utakon.
Az alábbi, filmvászon inspirálta autós cikkben a pilóta-gép viszonyáról és a legendás modellek háttértörténetéről olvashattunk. Hasonló autónk lehet munkaeszköz vagy kivételes alkalomkor elővett, épített darab, talán kapcsolatba hozható a fent említett két kategóriával, amelyben az autótól és az autóstól is van mit tanulni.
Fotó: wheels.ca