Lamborghini Countach
2021 egyértelműen a Countachról szól a Lamborghini háza táján, ami nem csoda, hiszen idén 50 éves a márka talán legismertebb modellje, ami apró hibái ellenére az életet két kanállal faló 80-as évek ikonja lett. Ezért is időzítette a modernkori Countach, az LPI 800-4, limitált szériás szupersportautó bemutatását idénre a márka, azonban a megemlékezésnek itt még nincs vége.
Egészen elképesztő, de újraalkották az eredeti Countach LP500 első, 1971-es prototípusát, méghozzá egy gyűjtő kérésére. Nem kevesebb, mint 25 000 munkaórát tettek a projektbe, hogy a semmiből, az eredeti gyártási procedúrákat követve elkészítsék a tökéletes replikát. A meg nem nevezett, de állítólag nagy Lamborghini gyűjtő hírében álló megrendelő állítólag még 2017-ben kérte fel a gyárat az eredeti tanulmányautó újraalkotására, ami még egy 1974-es törésteszt során semmisült meg.
Ez volt az az autó, amin három éven át kísérleteztek a mérnökök, míg végül megszületett a sorozatgyártásra szánt verzió. Ugyanakkor nem volt egyszerű újraéleszteni a sárga csodát, hiszen csak dokumentumok, képek és megbeszélések feljegyzései alapján tudták összerakni a képet. Segítségükre voltak még azok a mérnökök, akik valóban dolgoztak az autón, illetve rendelkezésre állt az eredeti prototípus tervrajz is.
A hagyományos olasz módszerek szerint munkálták meg a fém alkatrészeket, amik a legtöbb esetben eltérnek a megszokott Countach elemektől. Annyiban azért mégis modern volt ez az alkotási folyamat, hogy a fizikai gyártás előtt létrehoztak egy 3D modellt is az autóról. Az utolsó csavarig újraalkották a középre szerelt V12 motort, ahol a Cinturato CN12 abroncsokat is a Pirelli segítségével. Noha modern összetételűek lesznek az abroncsok, a mintázatuk az eredetit hozza majd.
Nem kérdés, hogy ezzel a projekttel megalkották minden idők legértékesebb Lamborghini Countach modelljét. Így nem csoda, hogy benevezték a Concorso d’Eleganza Villa d’Este koncepció kategóriájába, ahol minden bizonnyal nyerni is fog, hiszen ez egy pótolhatatlan, utánozhatatlan projekt, amit még sokat fogunk emlegetni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!