Skoda Superb
Első ízben mutatta meg a Skoda, hogy milyen lesz az új Superb hátulja: kiadtak egy hivatalos rajzot a hamarosan érkező csúcsmodellről, amelyen hátsó háromnegyedes nézetben látható az autó. A kép alapján modern, harmonikus, enyhén a négyajtós kupék formavilágát idéző karosszériát kap a VisionC tanulmányautó alapján megtervezett típus, a szögletes hátsó lámpákban ezúttal valószínűleg LED-ek világítanak majd. Meglehetősen kicsinek tűnnek az ablakok a fém felületekhez képest, de ez teljesen megszokott a mai autós formatervezésben. Korábban már mutattak egy olyan grafikát, ami szemből mutatta meg a kocsit.
A 4,85 méteres új Superb a Volkswagen-konszern moduláris keresztmotoros építőkészletére (MQB) padlólemezére épül, a kocsi hossza 20, a szélessége 50 mm, a tengelytávja 80 mm-t nő az elődjéhez képest, ezáltal kedvezőbbek az arányai mint a hosszú, de keskeny elődjének. Fontos változás, hogy Twindoor-mentes lesz a csomagtartó, vagyis az ötödik ajtót csak egyféle módon a hátsó szélvédővel együtt lehet majd nyitni, mert a korábbi, kétféle nyitást megengedő mechanizmus drága, bonyolult és nehéz volt. A csomagtartó befogadóképessége 595 literről 625 literre nő (lehajtott ülésekkel 1760 liter). A karosszériába beépített nagyszilárdságú acélok arányát 45 százalékra emelték, így a Superb torziós merevségen sikerült javítani 12 százalékot, és a tömegből is lefaragtak 75 kilogrammot.
Rendelhető lesz adaptív tempomat, adaptív lengéscsillapítás, sávtartó automatika, vezeték nélküli telefontöltő, az okostelefonon alapuló infotainment rendszer, vagy a különféle vezetési üzemmódokat kínáló kapcsoló. A teljesítményskála az 1,6-os dízel 120 lóerejétől az 1,8-as benzines 260 lóerejéig terjed, az erősebb motorokhoz Haldex-kuplungos összkerék-meghajtás is rendelhető lesz, DSG váltó szinte minden erőforráshoz párosítható lesz. A Skoda február közepén tartja az új Superb világpremierjét, a nagyközönség pedig a márciusi Genfi Autószalonon láthatja majd először az autót.