Ducati
A tengerentúli építészeti és formatervezési központ Good Design díja a világ egyik legrégebbi és legnevesebb formatervezési elismerése. Az intézmény és a díj 1950-ben megkezdett fennállása óta nagyra értékeli és elismeri az innovációt, a fenntarthatóságot, a kreativitást, a brandinget, az ökotudatos dizájnt, az emberi tényező megjelenését és figyelembevételét, az anyaghasználatot, a technológiát, a grafikus művészeteket, a csomagolást és az univerzális formaterveket az életünk minden területéről. Az intézmény itészei 27 kategóriában értékelnek elektronikai, háztartási, irodai, sport- és rekreációs célra készült termékeket.
A zsűri 46 ország, több mint 900 termékének vizsgálata után hirdette ki a Ducati XDiavel győzelmét, elsősorban a motor unikális sziluettjének és a hot-rod stílusú motorok tengerentúli népszerűségének köszönhetően
A XDiavel alaptípusát 2011-ben mutatták be, a hosszú tengelytávos és alacsony üléspozíciójú építési stílus az erőt sugárzó formatervvel ötvözve azonnali sikereket hozott az Audi tulajdonában lévő olasz márkának, annak ellenére, hogy sokan szentségtörésnek tartották a talján ördögöt. Az öt évvel később megjelenő XDiavel már több ponton módosult: ún. „talppal előre” pozíciót kapott a rider, lánc helyett bordásszíj-hajtással és alacsonyabb fordulaton leadott maximális nyomatékkal tették vérmesebbé a hajtásláncot, valamint elrejtették a kipufogódobokat és az alaptípusnál sok helyen használt karbon helyett alumínium elemekkel öltöztették fel a power cruisert.
Az XDiavel erőforrása a Testastretta névre keresztelt 1262 köbcentis 90 fokos V2-es aggregát. A dezmodromikus szelepvezérlésű motor legnagyobb teljesítménye 156 lóerő, 127 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 5000-es percenkénti fordulaton adja le, pomntosan háromezerrel lejjebb, mint az első generáció. A 17 colos kerekek elöl 120 mm szélesek, hátul pedig a szériamotorok legszélesebb abroncsával kapaszkodnak az aszfalt felületbe, 240 mm-esek.