Ducati

Újabb elismerést kapott a Ducati XDiavel formaterve

2017.02.04.

A Red Dot Award 2015 után a Chicago Athenaeum Építészeti és Design Múzeum Good Design 2016-os díját is bezsebelte az olasz márka. Jármű kategóriában korábban olyan modellek kaptak ilyen elismerést, mint például a Ferrari GTC4Lusso, vagy a Tour de France előtt tisztelgő Ferrari F12-es modell és az Audi R8-as.

A tengerentúli építészeti és formatervezési központ Good Design díja a világ egyik legrégebbi és legnevesebb formatervezési elismerése. Az intézmény és a díj 1950-ben megkezdett fennállása óta nagyra értékeli és elismeri az innovációt, a fenntarthatóságot, a kreativitást, a brandinget, az ökotudatos dizájnt, az emberi tényező megjelenését és figyelembevételét, az anyaghasználatot, a technológiát, a grafikus művészeteket, a csomagolást és az univerzális formaterveket az életünk minden területéről. Az intézmény itészei 27 kategóriában értékelnek elektronikai, háztartási, irodai, sport- és rekreációs célra készült termékeket.

A zsűri 46 ország, több mint 900 termékének vizsgálata után hirdette ki a Ducati XDiavel győzelmét, elsősorban a motor unikális sziluettjének és a hot-rod stílusú motorok tengerentúli népszerűségének köszönhetően

A XDiavel alaptípusát 2011-ben mutatták be, a hosszú tengelytávos és alacsony üléspozíciójú építési stílus az erőt sugárzó formatervvel ötvözve azonnali sikereket hozott az Audi tulajdonában lévő olasz márkának, annak ellenére, hogy sokan szentségtörésnek tartották a talján ördögöt. Az öt évvel később megjelenő XDiavel már több ponton módosult: ún. „talppal előre” pozíciót kapott a rider, lánc helyett bordásszíj-hajtással és alacsonyabb fordulaton leadott maximális nyomatékkal tették vérmesebbé a hajtásláncot, valamint elrejtették a kipufogódobokat és az alaptípusnál sok helyen használt karbon helyett alumínium elemekkel öltöztették fel a power cruisert.

Az XDiavel erőforrása a Testastretta névre keresztelt 1262 köbcentis 90 fokos V2-es aggregát. A dezmodromikus szelepvezérlésű motor legnagyobb teljesítménye 156 lóerő, 127 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 5000-es percenkénti fordulaton adja le, pomntosan háromezerrel lejjebb, mint az első generáció. A 17 colos kerekek elöl 120 mm szélesek, hátul pedig a szériamotorok legszélesebb abroncsával kapaszkodnak az aszfalt felületbe, 240 mm-esek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Egy magyar szállítmányozó cég kamionsofőrjét navigációs rendszere egy árvízvédelmi gátra terelte....
2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....