Subaru
Az újabb modellpárról vajmi kevés részlet ismert, a japán szaksajtóból csak azt lehet kihámozni, hogy a Toyota-Subaru házasságnak bizonyosan lesz újabb ikergyermeke, és 2026 januárjában születik, mármint akkor dobják piacra.
Míg a 2022 májusa óta forgalmazott Toyota bZ4X-et és a Subaru Solterrát a Toyota aicsi üzemében gyártják, az új, meg nem nevezett modell várhatóan a Subaru jacsimai gyárában fog készülni, amely havi gyártókapacitása húszezer autó. A világ legnagyobb autógyártója, a Toyota húszszázalékos részesedéssel rendelkezik a Subaruban.
Az új elektromos járművet nem a nulláról fejlesztik, egyes részegységeket a meglévő elektromos SUV-októl fogják kölcsönözni, ami nyilván felgyorsítja a fejlesztést, és csökkenti a költségeket. A cél havi 15-20 ezer darab gyártása.
Az új elektromos páros állítólag Észak-Amerikát, Európát és Japánt célozza meg, de gyaníthatóan Ausztráliában is piacra dobják. Egyelőre az ára sem ismert.
Ami a két futó modell népszerűségét illetti az amerikai piacon, erről a versenytársak eladásaival összehasonlítva lehet pontos képet kapni.
Az idei év első kilenc hónapjában a Toyota 13 577 darab bZ4X-et adott el az Egyesült Államokban, míg a Subaru Solterrából lényegesen kevesebb, 9137 darab kelt el. Ami a versenytársakat illeti: a Hyundai 30 318 Ioniq 5-öt adott el ugyanebben az időszakban, és a Kia EV6 is felülmúlta a japán „testvérpárt” 15 985 eladott elektromos crossoverrel. A Honda Prologue is előrébb tart náluk, szeptemberi számok szerint 14 179 ilyen autó kelt el az amerikai piacon.