Bemutató
A Seal U DM-i hibridet két különböző hibrid hajtással kínálják. Az összkerékhajtású Design változatban az első tengelyen 150, a hátsón egy 120 kW teljesítményű e-motor dolgozik a márka saját fejlesztésű, 1,5 literes, négyhengeres, 96 kW-s turbós benzinesével. Így a rendszerteljesítmény 238 kW, csúcsnyomatéka pedig 550 Nm. A másik, Boost nevű modellváltozat fronthajtásos, 1,5 literes szívó benzinmotorja 145 kW. Az akkumulátor a Design szintjével azonosan 18,3 kWh, rendszerteljesítménye 160 kW, maximális forgatónyomatéka 300 Nm. A Design akkumulátorral – WLTP ciklus szerint – 70 km megtételére képes, a teljes hatótávolság, a benzines erőforrást bekapcsolva elérheti a 870 kilométert. A kisebb teljesítményű Boost elektromos hatótávolsága 80 kilométer, de a belső égésű motorral összedolgozva az egyszerre megtehető táv meghaladja az 1000 kilométert.
A BYD másik, most bemutatott elektromosa, a Tang hajtásláncában két, összesen 380 kW (517 LE) villanymotor dolgozik, a sajtóismertetőn beígért hatótávolság több mint 500 kilométer (a városi hatótáv 680 km lehet), az óránkénti 100 kilométeres sebesség eléréséhez 4,9 másodpercre van szükség. A hétüléses, 940 literes csomagtartójú, összkerekes Tang suv kidolgozásával, szolgáltatásaival már-már luxusautós. Ezt példázza a BYD mérnökei által kifejlesztett, kettesszintű önvezetői képességekkel rendelkező aktív menetdinamikai szabályzórendszer. Technikája 18 érzékelőt, 8 ultrahangos és 5 milliméteres hullámhosszú radart, valamint 4 körbelátó és egy nagyfelbontású, a szélvédő mögé beépített kamerát használ. A rendszer a BYD saját fejlesztésű big data algoritmusával működik és a vezető szokásait, reakcióit is figyelembe véve kínál személyre szabott menetbiztonságot.
A modell-beharangozó sajtótájékoztatón a BYD közzétette a járművek árait is. Eszerint a 30 millió forint alatt startoló Tang bevezető ára 25 millió 400 ezer forint. A Seal U DM-i Boost típus 15 millió 365 ezer, a nagyobb teljesítményű Design 18 millió 775 ezer forintba kerül. A Seal U DM-i 6 éves, 150 ezer km-es teljes körű gyártói garanciával érkezik az európai piacokra, az akkumulátor legalább 70 százalékos kapacitására pedig 8 évet vagy 200 ezer kilométert szavatolnak.
Az európai autópiacok meghódításán nagy erővel dolgozó BYD a mostani pesti sajtóbemutatójára – amolyan látványos show elemként – elhozta a gyártómű YangWang luxusmárkájához tartózó U8-as terepjáró-kolosszusát is. Ezt a közel 3,5 tonnás monstrumot egyelőre nem kívánják forgalmazni a vén kontinensen, de arra bizonyosan jó, hogy elkápráztassák az autós nagyérdeműt. Az 1200 lovas óriásjárgány 3,6 másodperc alatt fenn van százon, és mindennek tetejébe helyből, tankszerűen megfordul, sőt még a mélyvíz sem akadály, úszni is tud.