Bemutató

Újabb BYD modellek a magyar autópiacon

2024.10.25.

A kínai BYD két új modellel, a középkategóriájú, konnektoros hibrid suv, a Seal U DM-i, valamint a prémium kivitelű, felső-középosztályos, elektromos hajtású, hétüléses Tang nevű suv-típussal bővíti magyarországi kínálatát. E két divatterepjáróval a szegedi gyártóberuházásra készülő BYD egy év leforgásán belül – a már korábban bemutatott Dolphin, Atto 3, Seal és a Seal U után – már 6 elektromos négykerekűt kínál a hazai autósoknak.

 

Szerző: Heimer György
 
A BYD Seal U DM-i plug in hibrid, de mint ahogy a minap tartott sajtótájékoztatón a kínai óriáscég képviselői hangsúlyozták: a kocsi mindig az elektromos hajtást részesíti előnyben. Ez magyarán azt jelenti, hogy a vezető kétféle, elektromos (EV) és hibrid (HEV) menetmód között választhat. Ez utóbbi esetben a hajtás változatlanul az akku energiáit használja, a benzinmotor úgymond csak támogatja a villanyost. A benzines ugyanakkor tölteni is képes az akkumulátort, beállítástól függően 25 és 70 százalék közötti szintig.

A Seal U DM-i hibridet két különböző hibrid hajtással kínálják. Az összkerékhajtású Design változatban az első tengelyen 150, a hátsón egy 120 kW teljesítményű e-motor dolgozik a márka saját fejlesztésű, 1,5 literes, négyhengeres, 96 kW-s turbós benzinesével. Így a rendszerteljesítmény 238 kW, csúcsnyomatéka pedig 550 Nm. A másik, Boost nevű modellváltozat fronthajtásos, 1,5 literes szívó benzinmotorja 145 kW. Az akkumulátor a Design szintjével azonosan 18,3 kWh, rendszerteljesítménye 160 kW, maximális forgatónyomatéka 300 Nm. A Design akkumulátorral – WLTP ciklus szerint – 70 km megtételére képes, a teljes hatótávolság, a benzines erőforrást bekapcsolva elérheti a 870 kilométert. A kisebb teljesítményű Boost elektromos hatótávolsága 80 kilométer, de a belső égésű motorral összedolgozva az egyszerre megtehető táv meghaladja az 1000 kilométert.

A BYD másik, most bemutatott elektromosa, a Tang hajtásláncában két, összesen 380 kW (517 LE) villanymotor dolgozik, a sajtóismertetőn beígért hatótávolság több mint 500 kilométer (a városi hatótáv 680 km lehet), az óránkénti 100 kilométeres sebesség eléréséhez 4,9 másodpercre van szükség. A hétüléses, 940 literes csomagtartójú, összkerekes Tang suv kidolgozásával, szolgáltatásaival már-már luxusautós. Ezt példázza a BYD mérnökei által kifejlesztett, kettesszintű önvezetői képességekkel rendelkező aktív menetdinamikai szabályzórendszer. Technikája 18 érzékelőt, 8 ultrahangos és 5 milliméteres hullámhosszú radart, valamint 4 körbelátó és egy nagyfelbontású, a szélvédő mögé beépített kamerát használ. A rendszer a BYD saját fejlesztésű big data algoritmusával működik és a vezető szokásait, reakcióit is figyelembe véve kínál személyre szabott menetbiztonságot.

A modell-beharangozó sajtótájékoztatón a BYD közzétette a járművek árait is. Eszerint a 30 millió forint alatt startoló Tang bevezető ára 25 millió 400 ezer forint. A Seal U DM-i Boost típus 15 millió 365 ezer, a nagyobb teljesítményű Design 18 millió 775 ezer forintba kerül. A Seal U DM-i 6 éves, 150 ezer km-es teljes körű gyártói garanciával érkezik az európai piacokra, az akkumulátor legalább 70 százalékos kapacitására pedig 8 évet vagy 200 ezer kilométert szavatolnak.

Az európai autópiacok meghódításán nagy erővel dolgozó BYD a mostani pesti sajtóbemutatójára – amolyan látványos show elemként – elhozta a gyártómű YangWang luxusmárkájához tartózó U8-as terepjáró-kolosszusát is. Ezt a közel 3,5 tonnás monstrumot egyelőre nem kívánják forgalmazni a vén kontinensen, de arra bizonyosan jó, hogy elkápráztassák az autós nagyérdeműt. Az 1200 lovas óriásjárgány 3,6 másodperc alatt fenn van százon, és mindennek tetejébe helyből, tankszerűen megfordul, sőt még a mélyvíz sem akadály, úszni is tud.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....