Renault Megane
A Clio RS-hez hasonlóan az új Mégane RS is csak ötajtós karosszériával lesz megvásárolható, holott a régi nemzedékek csak háromajtósként voltak elérhetőek.
Anthony Lo, a Renault tervezésért felelős alelnöke elárulta a brit Autocar c. lapnak, hogy az új Mégane RS fejlesztésnél nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy jó köridőkre legyen képes a kocsi, ezért lemondtak a súlyt növelő összkerékhajtásról. Azt azonban megerősítette, hogy a nyomtávokat jelentősen kiszélesítik a normál Mégane-hoz képest.
Lo szavai azt feltételezik, hogy a Renault arra készül, hogy megdöntse a Nürburgringen a fronthajtású szériaautók körrekordját, amit jelenleg a Volkswagen Golf GTI Clubsport S tart 7:49,21 másodperccel. A Régi Mégane ideje 7:54 volt, amit a Honda Civic Type R javított meg 7:51-re 2015-ben.
Ha tényleg rekordot akarnak felállítani a Renault mérnökei, akkor elkerülhetetlen, hogy a következő Mégane RS motorja is több mint 300 lóerős legyen. Valószínű, hogy megtartják a kétliteres lökettérfogatot, ami a sztenderd ebben a szegmensben, persze turbófeltöltővel.
Még nem biztos, de jó esély van rá, hogy az új Mégane RS összkerék-kormányzást is kap, akárcsak a Mégane GT. Ezzel nemcsak a fordulókört lehetne javítani, de a stabilitást is nagy sebességnél.