Skoda

Új prototípuskészítő központot nyitott a Skoda

2021.01.23.

Tesztjárművek és prototípusok készítésére újonnan épült központot helyezett üzembe a Skoda műszaki fejlesztési részlege a vállalat Mladá Boleslav-i telephelyén.

Az új létesítmény révén egy fedél alatt fogható össze a jövőben e speciális járművek teljes gyártási folyamata, amely során az autógyártó olyan korszerű technikákat alkalmaz, mint például a robotállomások, emellett a virtuális valóság (Virtual Reality) területén kínálkozó lehetőségeket is kihasználja.

Amint Johannes Neft, aki január eleje óta a Skoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja, kifejtette: „A tesztjárművek segítségével már a műszaki fejlesztés korai szakaszában számos műszaki paraméterre vonhatunk le fontos következtetéseket és már jóval az új modell sorozatgyártásának megkezdése előtt elvégezhetjük a szükséges módosításokat. E téren tesszük most meg a következő lépést: a Mladá Boleslav-i telephelyen elkészült új, legkorszerűbb épületkomplexumban évente mintegy 300 tesztjárművet és 120 prototípust készíthetünk majd nagy hatékonysággal, egyetlen közös létesítmény keretein belül. Itt ideális feltételeket teremtettünk ahhoz, hogy a legkomolyabb szinten dolgozhassunk a járműveken, amelyek a jövőben határozzák majd meg a márka arculatát.”

Annak érdekében, hogy az egyes alkatrészek mellett a teljes járművet is megfelelően vizsgálhassák, továbbra is elengedhetetlenek a hagyományos menetpróbák, noha a digitális szimulációk és modellek is mind nagyobb jelentőségűvé válnak az új járműmodellek tesztelési szakaszában. Tekintettel a korszerű gépkocsik egyre összetettebb és hatékonyabb elektronikai architektúrájára, az elektromosság, az elektronika és a vezetői segédrendszerek funkciótesztjei, valamint az egyes fedélzeti számítógépek közötti kommunikáció állnak a középpontban. A tisztán elektromos Skoda ENYAQ iV tesztpéldányai részben már az új épületben készültek.

David Vaněk, a modell- és prototípusépítési részleg vezetője hozzáteszi: „Új létesítményünk három épületszinten működik, s a rövid távolságok érdekében az alkatrészraktár, a karosszériagyártás, a végösszeszerelés és a fényezőüzem egyaránt itt, s a lehető legkisebb területen működik. Az épületkomplexum magas szintű automatizáltsága ugyanakkor agilisabb folyamatok kialakítását, illetve a tesztjármű- és prototípusépítés kapacitásának jelentős bővítését is lehetővé tette. Az épület emellett a virtuális valóság (Virtual Reality) szakterületének legkorszerűbb technikáival szolgál, egyterű irodáiban (Open-Space Office) összesen 168 munkaállomásnak biztosít helyet, emellett 13 tárgyalót is kínál. A komplexum túlnyomó része – összesen 14 ezer négyzetméteren – a járművek készítésére áll rendelkezésre.

A földszinten az alkatrészraktár található, a teherautók kirakodására szolgáló, fedett udvarral, míg a karosszériák a második szinten készülnek, a végösszeszerelés és a fényezőműhely pedig a harmadik szinten kapott helyet. Az egyes emeletek közötti anyagszállítást teherlift segíti.

Két robotállomásának köszönhetően a karosszériaüzem automatizáltsági foka 15-ről 45 százalékra nőtt, heti tíz karosszériára duplázva kapacitását, miközben 20 százalékkal kevesebb helyet foglal el. A karosszériaüzemben könnyűszerkezetes konstrukciók is előállíthatók, s a különböző kötéstechnikák – átnyomásos kötés (clinch), szegecselés, előfuratolás nélküli hidegfolyató csavarozás (Flow Drill Screw; FDS), lézerhegesztés és kompozitkonstrukció – tesztelésére a Skoda innovációs központtal is kiegészítette.

A virtuális valóság szakterületének technikái a munkahelyek előzetes konfigurálását és adaptálását is lehetővé teszik, míg a logisztikában is a legkorszerűbb informatikai rendszereket alkalmazzák. A minőségellenőrzés a jövőben az előállítási folyamatba integráltan és a gyártás megfelelő lépéseivel párhuzamosan zajlik. A megfelelő műszaki vizsgálatokhoz görgős fékpad is rendelkezésre áll, amelyen akár 300 kilométer/órás sebesség is szimulálható.

A tesztjárművek és prototípusok építésének új központja környezetvédelmi szempontból is a legkorszerűbbnek számít. A rövid távolságok évente körülbelül 1800 liter üzemanyag megtakarítását, s ezzel mintegy öt tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátását teszik lehetővé, a járműkészítésbe integrált teljes raktározás révén pedig évente több mint 150 ezer euróval csökkenthetők a logisztikai költségek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.02.27
Üzembe helyezték az első három szupergyors elektromos töltőállomást az olasz autósztrádák mentén.....
2021.02.27
Hamarosan megkezdődik a területszerzés, nyáron már a kivitelezési közbeszerzés is megjelenhet az....
2021.02.27
A rendszer összes kamerája autófókuszos és Full HD felbontású lesz. Az általuk készített képen az....
2021.02.27
Felborult egy gépkocsi utánfutója az M85-ös autóúton, Kapuvár és Jobaháza között, a Sopron felé....
2021.02.27
Lesodródott az úttestről, majd a vasúti sínekre hajtott egy gépkocsi Miskolc diósgyőri városrészén....
2021.02.26
Meglepő helyről érkezik az új főnök.  ..
2021.02.26
Nemrég írtunk az elektromos autókban használt lítium bányászatáról, azon belül is elsősorban a....
2021.02.26
Tsocho Peev Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2021.02.26
A nyolc főből  álló csoport - diplomaták és családtagjaik - a Covid-19-járvány nyomán leállított....
2021.02.26
A méltányosság elbírálása folyamatban van - írja a police.hu. ..