Stuttgart
Porsche Taycan Sanghajban: Kína és Ázsia általában nagyon fontos értékesítési piac a márka számára. (Fotó: Porsche)
Amit Wendelin Wiedeking volt Porsche-főnök gondolt a hazáján kívüli összeszerelésről, azt több mint 20 évvel ezelőtt világossá tette: Mivel nem akarta, hogy az első Cayenne-t teljesen a VW építse meg Pozsonyban, megalapította az új Porsche-gyárat Lipcsében.
A Cayenne már régóta teljesen Szlovákiában készül, és a Porsche szívesebben beszél a Engineered by Porsche és a Engineered in Germany cégekről.
Most a VW leányvállalata még Európán kívül is szeretne termelni: új szerelési helyet építenek Malajziában - jelentette be a Porsche. De azonnal hozzátette: Az ott gyártott járműveket kifejezetten a helyi piacra szabták, és csak Malajziában kínálják. A gyártás a tervek szerint 2022 -ben kezdődik.
"Az új helyszín Malajziában most különleges piaci igényeket szolgál ki. A döntő tényezők nem a projekt kapacitása és mérete. Inkább hajlandóságot mutatunk a tanulásra és a helyi speciális piaci feltételekhez való alkalmazkodásra" - mondta Albrecht Reimold, a termelési igazgató.
"Nagy potenciállal és innovatív erővel rendelkező régió"
A helyszínt hosszú távú partnere, a Sime Darby Berhad együttműködésével hozzák létre, akivel a Porsche több mint tíz éve importőrként és kereskedőként dolgozik.
"Malajzia és az ASEAN nagy potenciállal és innovatív erővel rendelkező régió" - mondja Detlev von Platen értékesítési igazgató. „Alig várjuk, hogy a következő évben átadhassuk malajziai ügyfeleinknek az első helyben gyártott járműveket. Ez a lépés egy hosszú távú növekedési stratégia része, amellyel megfelelünk a változó vevői és piaci követelményeknek. "
Elővigyázatosságból Reimold véget vetett a találgatásoknak, miszerint a Malajziában készült autókat is exportálhatják: "A gondos tervezésnek köszönhetően európai üzemeink teljes mértékben kielégítik járműveink jelenlegi és jövőbeli globális igényeit."