közlekedésbiztonság
Az új európai szabályok a 2018-as “Europe on the Move” csomagon alapulnak. 2022-től számos új biztonsági technológia lesz kötelező az új autókban, amely a közlekedés minden résztvevőjének fokozza a biztonságát majd, beleértve az utasokat, a gyalogosokat és a bicikliseket is; újabb lépést téve ezzel az önvezető technológiák és a balesetmentes közlekedés felé.
A már meglévő vezetéstámogató rendszereken felül - mint például a menetstabilizáló elektronika, a fészfékasszisztens, a fáradtságfigyelő és jelző berendezések - az adaptív tempomat, valamint a tolatást segítő szenzorok és kamera is kötelező kiegészítője lesz a csomagnak.
A repülőgépek után a négykerekűek is gazdagodnak úgynevezett feketedobozzal, hogy baleset esetén rekonstruálhatóak legyenek a jármű és a haladás alapparaméterei. De ittasan sem vezethetünk, emellett sávelhagyásra figyelmeztetés is felkerül a standard terítékre, illetve a biztonsági öveket szigorú tesztnek vetik majd alá. A buszok és a kamionok kanyarodást segítő kamerával lesznek felszerelve, megszűntetve a biciklisekre és gyalogosokra is igen veszélyes holttereket.
A megoldások nagy része már létezik, és elérhető vagy alapáras gyártótól és modelltől függően. A biztonsági szint megemelése jelentős lépés a csatlakoztatott és automatizált közlekedés felé vezető úton. A megállapodást követően az Európai Parlament és Bizottság végleges jóváhagyása még szükséges a témában.