Kia

Új Kia: kategóriaelsőséget ígér a gyár

2021.08.21.

Az EV6 a szegmenségnek legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja majd a gyártó szerint.

A Kia régóta vár telektromos crossover újdonság a az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel – köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával –, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra.

Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik. Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha. Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az EV6 holttérfigyelő-monitora (BVM) és Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített Holttérfigyelő-rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről.

A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést. Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli. A hátsó utasok kiszállását a Biztonságoskiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.

Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét,így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....