elektromos autó
Az új elektromos hajtásrendszer koncepcionális alapjául továbbra is a Moduláris elektromos platform (MEB), azaz a Volkswagen kifejezetten elektromos modellek számára kifejlesztett járműplatformja szolgál. Amint Karsten Bennewitz, a műszaki fejlesztés hajtás- és energiarendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Mivel a rendelkezésre álló beépítési tér nem változott, olyan új hajtástechnikát kellett kifejleszteni, amelyet az azonos keretfeltételek ellenére is jóval magasabb teljesítményszint és hatásfok jellemez. Komoly kihívást jelentett a műszaki fejlesztés és a Group Components csapata számára, az eredmény azonban jól mutatja, hogy a járművek gazdaságosságának jelentős növelése mellett az alapanyag-felhasználást is csökkenteni tudtuk.”
Az új erőforrás teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig mintegy 550 newtonméter, és többféle áttétellel is kiegészülhet. A jócskán megnövekedett forgatónyomaték tekintélyes vonóerőről gondoskodik, álló helyzetből indulva és nagyobb sebességeknél egyaránt. Az új APP550 elektromos hajtásegység magas forgatónyomatékszintjét többek között megnövelt effektív tekercs-menetszámmal és nagyobb huzalkeresztmetszettel továbbfejlesztett állórész (sztátor) alkalmazásával sikerült elérni. Ellendarabja, azaz a forgórész (rotor), erősebb és nagyobb terhelhetőségű állandó mágnesekkel készül, az erőátvitelt pedig az így ébredő nagyobb forgatónyomatéknak megfelelően megerősítve méretezték át.
Az elektromos hajtások teljesítménye szempontjából meghatározó az áramerősség, így a teljesítmény és a hatásfok növelése érdekében további alapvető komponensként az impulzus-invertert (PWR) is nagyobb fázisáramokra tervezték át. E technika alkotja a hajtásrendszer „agyát”, amelynek üzemi szoftvere a rendszer folyamatainak gazdaságosságáról is gondoskodik. Ez például az órajel-frekvenciákat és a modulációs eljárásokat is érinti az elektromos gép számára szükséges váltakozóáram előállítása során, amelyekkel a motor a terhelési fázistól függően magasabb hatásfokkal üzemelhet.
Az elektromos hajtásrendszer hatékonyságának növelése érdekében a Volkswagen a hajtásegység több komponensét is továbbfejlesztette, köztük a hőmenedzsmentet is. Az új hajtás így olyan energiatakarékos hűtéssel rendelkezik, amely elektromos működtetésű olajszivattyú nélkül működik. A rendszer az áthajtómű fogaskerekei, illetve az olaj továbbítására és elosztására szolgáló, speciálisan kialakított alkatrészek segítségével tulajdonképpen önállóan hűtheti magát. A felmelegedett olajat a jármű hűtőköre hűti vissza, folyamatosan optimális üzemi hőmérsékletén tartva a hajtásrendszert. A motor állórészét külső oldalán vízhűtő köpeny veszi körül.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!