Ferrari
Képek forrása: Ferrari
A mai világ hektikus változásai alapján azt hinné az ember, hogy a gazdag elit kezdi elveszíteni az érdeklődését a drága játékok vásárlásában. Nos, ennek éppen az ellenkezője történik jelenleg. A Ferrari rekordeladásokat tudhatott magáénak 2024-ben, és már azt is tudja, hogy az elkövetkező két év is stabil lesz számára. A rendelési könyvek alapján 2026 végéig megteltek a helyek, így ha most vásárolnánk új autót a Ferraritól, akkor 2027 elejéig kell majd várnunk a szállításra.
Az olasz cég magyarázata szerint az eladásokat a 12Cilindri dobta meg, amit a Ferrari 812 Superfast helyett hoztak be a kínálatba. A tavaly piacra dobott V-12-es szuperautó kupéként és elektromosan összecsukható keménytetővel bíró kabrióként is elérhető a vásárlók számára. A márka - amelyet az FCA (Brit Pénzügyi Felügyelet) még 2016-ban bontott külön a Stellantistól - idén hat új modellel érkezik majd. A Ferrari első elektromos autója is ezek közé tartozik, a hivatalos debütálása pedig október 9-én lesz.
A csúcskategóriás szegmensben a Ferrari nem számít kivételnek, ami az eladásokat illeti. Az örök riválisnak számító Lamborghini is néhány hete jelentette be, hogy a zászlóshajójának számító Revuelto 2026 végéig elkelt. Az Urus-ok megrendelési száma is hatalmas, így elegendő vásárlási kérelem van ahhoz, hogy a Sant'Agata Bolognese-i dolgozóknak 2025 végéig legyen munkája. Ezeket a számokat pedig úgy produkálja a Lamborghini, hogy az SUV-t jelenleg csak plug-in hibriként árusítják, ami egyes hírek szerint több vásárlót is elriaszt az Urustól.
A Ferrari F80-hoz hasonlóan az új McLaren W1-es is teljesen elfogyott - még a hivatalos bemutatása előtt. Ha a Porsche úgy dönt, hogy sorozatgyártásra bocsátja a Mission X koncepcióját, akkor elég valószínű, hogy az a modell is sikeres lesz a piacon, habár az elektromos hajtás több potenciális vásárlót is elriaszthat - amit Mate Rimac, a Rimac vezérigazgatója is megerősített, amikor kijelentette, hogy az elit tagjai nem szeretnek elektromos autókat vásárolni.
Míg a vásárlókör folyamatosan vonakodik az EV szuperautók vásárlásától, a hibridek veszik át a vezetést a felső kategóriában. A Ferrarinál 2024-ben az eladott autók 51 százaléka hibrid volt. Ez az adat viszont nem számít meglepőnek, hiszen a 296 és az SF90 is csak plug-in hibridként elérhető. A cég úgy tervezi, hogy 2030-ra az eladásainak 80 százalékát hibrid, vagy teljesen elektromos autók teszik majd ki. Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója pedig abban reménykedik, hogy a szintetikus üzemanyagoknak köszönhetően a belső égésű autóik is megmaradhatnak hosszú távon.