Audi
Legújabb dízelmotorját a 35. Bécsi Motor Szimpóziumon mutatta be az Audi, általában minden évben lelepleznek itt egy vagy két új fejlesztésű erőforrást. Az új, egyturbós TDI motor 2967 köbcentiméter hengerűrtartalmú, a hengerszöge 90 fok. Az erősebb változata 272 lóerőt és 600 Nm-t ad le, utóbbi 50 Nm-rel több a régi, 245 lóerős motor nyomatékánál. A gyengébb változat is 218 lóerős, a nyomatéka egyelőre ismeretlen.
Az új motor 13 százalékkal takarékosabb is a réginél. A dugattyúgyűrűk minimális súrlódásúak, külön hűtőköre van a forgattyúháznak és a hengerfejnek, fejlettebb lett a hőmenedzsment, átdolgozták a turbófeltöltőt és az olajpumpa is csak annyi olajat szállít, amennyi kell.
A nitrogén-oxid katalizátort, a dízel részecskeszűrőt és az Adblue adalékot befecskendező SCR rendszert egyetlen alkatrészbe integrálták, ami egyedülálló a világon. Az új motor a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabványokat is teljesítni, beleértve az Euro 6-ot. Az új motor átlagosan 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint az elődje.
Az új motorral egyszerre egy új, hétfokozatú duplakuplungos automata váltót is bemutatott az Audi. Kizárólag a hosszmotoros, elsőkerék-meghajtású autókhoz kínálják majd az új S-Tronicot, valószínűleg a fokozatmentes Multitronic helyett. A gyártó szerint a váltó extrém sportos és mégis nagyon kényelmes, ráadásul a fogyasztást is 10 százalékkal csökkenti a kézi váltóhoz képest.