dízelmotor

Új dízelmotort kaphat a frissítésnél a veterán Toyota Land Cruiser

2023.05.19.

A Hiluxból ismert 2,8-as dízelmotorral bővülhet az egyes piacokon, így Ausztráliában is még mindig kapható 70-es választéka.

A Land Cruiser a Toyota legrégebbi típusneve, a terepjáró eredete az 1951-es BJ-ig nyúlik vissza, amelyet 1954-ben neveztek át Land Cruiserre. Ausztráliában a 70-es szériából az 1984-es piacra kerülése óta már 320 ezer példányt adtak el, ami azt jelenti, hogy nagyjából minden ötödik itt talált gazdára. Legutóbb 2020 augusztusában frissítette a legendás modellt a Toyota Australia, ekkor vezették be a 6,1 colos érintőképernyős infotainment rendszert, az új navigációt, a hangfelismerést, a Bluetooth-kapcsolódási lehetőséget, az USB-csatlakozókat, a szivargyújtó-csatlakozót és a pohártartót.

A négyféle karosszériaváltozatban (szimpla és dupla kabinos pickup, illetve öt- és háromajtós zárt, dobozos felépítmény, utóbbi a Troop Carrier) is kapható terepjáró még mindig rendkívül népszerű az országban: évente több mint 10 ezer példányt adtak el belőle. 2022 közepén a Toyotának ideiglenesen fel is kellett függesztenie a rendelések fogadását, mert állítólag 20 ezer fölé nőtt a teljesítetlen megrendelések száma.

2022 végén a Toyota Australia a 70-es széria ausztrál besorolását személygépjármű helyett könnyű teherautóra változtatta, így a terepjárónak nem kell szigorúbb oldalütközési előírásokat teljesítenie, a gyalogos- és kerékpáros-felismerésre képes autonóm vészfékező technológiát és a blokkolásgátlót azonban így is megkapta szériatartozékként minden változat.

Állítólag a terepjáróhoz a következő hónapokban mechanikai frissítések is érkeznek majd. A Drive nevű ausztrál autós kiadvány források megjelölése nélkül azt írta, hogy a motorválaszték hamarosan a Hiluxból ismert 2,8 literes turbódízellel fog bővülni, amely jól kiegészítené a jelenlegi egyetlen választható motort, a 205 lóerős, 430 Nm nyomatékú 4,5 literes V8-as turbódízelt. A négyhengeres annak 25-30 százalékkal kisebb fogyasztású alternatívájaként kerülhetne forgalomba. Határozottan cáfolta a Toyota, hogy a V8-as nyugdíjazását tervezné, úgy tűnik, a két motor párhuzamosan lesz elérhető.

Még nem tudni, hogy milyen hangolással kaphatja meg a Land Cruiser a négyhengerest, amely a Hiluxban a 38 százalékkal kisebb lökettérfogata ellenére csupán 1 lóerővel gyengébb, mint a Land Cruiser V8-asa, de a nyomatéka már 70 Nm-rel több, 500 Nm. Igaz, ez a maximális nyomaték nem 1200-as, hanem csak 1600-as fordulaton áll rendelkezésre, ezért a nagy és nehéz utánfutók vontatására, valamint terepjárásra lehet, hogy a továbbiakban is sokan a szebb hangú V8-ast fogják választani.

A méretcsökkentett motor állítólag lehetővé teszi a Toyota számára, hogy 1990 óta először kínálja a 70-es Land Cruiser-sorozatot automata sebességváltóval, ami nagymértékben fellendítheti az eladásokat. A cég emellett kihasználhatja a négyhengeres blokk kisebb méretét is arra, hogy visszacsökkentse az első nyomtáv méretét, amely 2007-ben nőtt meg, amikor megérkezett a V8-as.

A mechanikai változtatásokat a pletykák szerint további frissítések kísérik majd, beleértve az Apple CarPlay-jel és az Android Autóval kompatibilis új infotainment rendszer és a 70-es sorozat egyes változataiban már fellelhető, Hilux-eredetű kormánykerék bevezetését, valamint néhány vizuális változtatást. Ne számítson senki jelentős külső átalakításra; a karakteres dizájn a fényszórókat és a maszkot leszámítva nem sokat változott 1984 óta, mert pont ez teszi emblematikussá a 70-es sorozatot.

Egyelőre a Toyota nem kommentálta az értesüléseket, és azt sem árulta el, hogy mi következik a 70-es széria életciklusában. Csak annyit tudunk biztosan, hogy a modell még belátható ideig gyártásban marad, és a V8-as motor továbbra is elérhető lesz hozzá. Ha a pletykák igaznak bizonyulnak, a Toyota legrégebbi és legkeményebb terepjárójának frissítéseiről 2023 második felében tudunk majd meg hivatalos információkat. Érdekesség, hogy az új, tisztább és takarékosabb négyhengeres dízel bevezetése lehetővé tenné a Toyota számára, hogy Japánban is újra értékesítse a modellt hosszú kihagyás után.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.29
Idén 125 éve, hogy megalakult az első, törvényszékileg bejegyzett hazai autós egylet, a Magyar....
2025.04.29
A fix tetős 296 Speciale és a lehúzható keménytetős Speciale A 20 százalékkal több leszorítóerőt....
2025.04.29
A göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem új tanulmánya szerint az e-rollerekkel kapcsolatos balesetek....
2025.04.29
Csaknem 1,3 milliárd forintos fejlesztési programot jelentett be a kazincbarcikai székhelyű....
2025.04.29
Nézze meg a videót! ..
2025.04.29
A német gyártó negyedéves működési profitjának jelentős csökkenéséről számolt be kedden a gyengén....
2025.04.29
Újabb márkával bővült a túraautós világsorozat.   ..
2025.04.29
Az ADAC 2025 tavaszán ismét tíz német nagyvárosban indítja el e-bike-os sárga angyalokat, hogy a....
2025.04.29
A Mioveniben található gyárban összeszerelt nyolcmilliomodik autó egy Indigo Blue színű Bigster....
2025.04.29
A francia SUV második nemzedéke 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon,....