autó eladás

Új autók: erősebb volt a február a tavalyinál

2014.03.03.

A JATO Dynamics legfrissebb új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2014. február hónapban Magyarországon összesen 5017 darab új személygépkocsi, valamint 950 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly februári számoknál 30%-kal magasabb, a kishaszongépjárműveknél 18%-os a plusz. Februárban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 679 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11.3%-át sikerült lefednie.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év második hónapjának győztese szintén az Opel 611-gyel és 12,2%-os piaci részesedéssel. A második az VW (534), a harmadik pedig a Škoda 532 darabbal, majd a Ford (515) és a Suzuki (409) következik a top listán. Modell szinten a legtöbb Škoda Octaviából (368), Suzuki Swiftből (194), Ford Focusból (159) VW Golfból (158) és Opel Astrából (155) kelt el februárban.

A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a február is a FIAT Ducatónak kedvezett 83 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Toyota Hilux 7-tel lemaradva, majd harmadik helyen a Peugeot Boxer végzett 57 darabbal. A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 74% céges, míg a magán eladások a piac csupán 26%-át teszik csak ki.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése:
                      
A személygépjármű forgalomba helyezés 2013. februárhoz képest jelentős előrelépést mutat, ami bíztató jel arra, hogy az év egészében is megvalósulhat az előre jelzett növekedés. Jó jel, hogy az év elején a 2013. évinél jelentősen erősebb 2012. évi adatokhoz képest is növekedés mutatkozik. Figyelnünk kell azonban a devizaárfolyamokra, mert a forint jelentősebb és tartós gyengülése a gépjárművek árának növekedését vonhatja maga után, ami a piacra negatív hatással lehet.

Tudomásul kell vennünk, hogy a viszonylag alacsony értékesítési volumennél a havonkénti összehasonlítással óvatosan kell bánni, és a valóságos piaci folyamatokat ennek megfelelően inkább néhány havi forgalomba helyezési darabszámok ismeretében tudjuk reálisan értékelni.

A kishaszon járművek forgalomba helyezése 2013 nyara óta folyamatosan fejlődik, ami nagymértékben a haszonjárművekre igénybe vehető kedvezményes MNB hitelkonstrukciónak köszönhető. Ebből is látszik, hogy megfelelő hitelezés szükséges a gépjármű kereskedelmi ágazat talpra állásához.  A nagyhaszon járműveknél folytatódott a korábbi évek jelentős növekedése, egyelőre az EURO 5 motorral szerelt teherautók területén. Meg kell várnunk, hogy a piac milyen képet fog mutatni akkor, amikor az EURO 5 típusok már kifutottak. Erre az időszakra némi visszaeséssel számoltunk, amely februárban már jelentkezett. Várakozásunk az egész év vonatkozásában további visszaeséssel számol.

Általánosságban: A Parlament által az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kezdeményezésére elfogadott jogszabály, mely 2013 januárjától lehetővé teszi, hogy a céges autók javítási és karbantartási ÁFA tartalma 50%-a visszaigényelhető, fontos lépés a javítói ágazat tisztítása érdekében, amelyet továbbiaknak kell követniük. Úgy látszik a visszajelzésekből, hogy az ügyfelek lassú visszatérése a legális javítókhoz megkezdődött, ennek folytatódása kiemelt jelentőségű a szervizek, az ügyfelek és a állam szempontjából is. Meg kell akadályozni a legális szféra számára lehetetlen versenyhelyzetet okozó import gépjármű ÁFA csalásokat, a feketeszervizek működését részben új jogszabályokkal, részben a hatályos jogszabályok következetes alkalmazásával.

Egyesületünk kiemelt célja, hogy a márkaszervizek körül kialakult alaptalanul negatív hangulatot hiteles és reális importőri és központi érték kommunikációval megfordítsuk és megmutassuk a javítóágazatban valamennyi legális résztvevő helyét és szerepét, miközben szeretnénk tovább folytatni a feketemunka elleni fellépést. Ennek érdekében indítottuk el és folytatjuk az ertunkhozza.hu kommunikációs kampányt, amelynek keretében a márkaszervizek hiteles és valós értékeit mutatjuk be. Egyesületünk az importőr tagvállalatok támogatásával az ertunkhozza.hu kommunikációs kampány folyamatos, immár harmadik éve tartó koordinálásával felvállalta az importőri márkaszerviz hálózatok támogatását, érdekei képviseletét összhangban a gépjárműveket üzemeltető vállalatok és magánszemélyek, valamint az állam érdekeivel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..