Audi TT
Az Audi TT harmadik generációjának minden példánya a termék teljes életciklusára vetítve kereken 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki. Ide tartozik a széndioxid mellett többek között a metán, a dinitrogén-oxid és a halogéntartalmú szerves vegyületek kibocsátása is.
„Célunk, hogy minden modell összkibocsátását jelentősen csökkentsük az elődmodellhez képest“ jelentette ki Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ez nem csupán arról szól, hogy mi távozik a kipufogón keresztül. Mi, az Audinál a termékek és folyamatok teljes láncolatát vizsgáljuk, mindent, ami a mobilitással összefügg.“
Az Audi TT pozitív környezeti mérlegét technológiai megoldások sora, többek között a könnyűszerkezetes építés is segített elérni. Egy megfelelően összeállított anyagkeveréknek köszönhetően az Audi mérnökeinek sorrendben másodszor sikerült az autó önsúlyát csökkenteni. A 2006-os első modellváltásnál ez maximálisan 90 kilogramm megtakarítást jelentett. A legújabb, 2.0 TFSI motorral szerelt TT modell éppen 1230 kilogrammot nyom, amely újabb 50 kilogrammal kevesebb, mint a második generációs elődmodell súlya.
A súlycsökkentés és az intelligens könnyűszerkezetes építésmód az autó gyártásának folyamatára is hatással van. Ennek során az üvegházhatású gázokat kereken kilenc százalékkal csökkentették, amely 800 kilogramm megtakarításnak felel meg – egy eredmény, amely az ügyfelek javát szolgálja, hiszen az Audi TT új generációja már az első kilométertől jobb környezeti mérleget tud felmutatni, mint az elődje.
Audi TT:
Üzemanyagfogyasztás/Vegyes ( l/100 km): 7,2 – 4,2
CO2 kibocsátás/Vegyes (g/km): 164 – 110