Abroncsok

Új abroncscímkék 2021. májustól

2020.05.15.

Az Európai Parlament szavazott a gumiabroncsok címkézéséről szóló rendeletről: az ETRMA és hazai tagszervezete, a HTA üdvözli a felülvizsgálatot, és várakozással tekint annak sikeres végrehajtására elé, de vannak még megoldandó feladatok.

 

A gumiabroncs-ipar üdvözli a gumiabroncs-címkézésről szóló rendelet felülvizsgálatát, amelyről az Európai Parlament 2020. május 13-ai plenáris ülésén szavaztak, és amely újabb fontos hozzájárulás az úgynevezett Zöld Megállapodás (Green Deal) végrehajtása felé. A cél az, hogy az új címkék az eddigieknél is több információt szolgáltassanak a fogyasztóknak a minőségi paraméterekről, ideértve a biztonsági és környezetvédelmi normák teljesítését is. "Az európai gumiabroncsipar teljes mértékben elkötelezett a gumiabroncs-címkézési rendelet és annak sikere mellett." - nyilatkozta Fazilet Cinaralp asszony, az ETRMA főtitkára a minapi szavazás kapcsán. Ez a felülvizsgálat hat évvel követi az eredeti rendelet kibocsátását, és jó példa az ipar és az európai intézmények közötti együttműködésre, amely egyszerre több célt teljesít: elősegíti az ipari innovációt, növeli a fogyasztók tudatosságát, és erősíti a piacfelügyelet hatékonyságát az EU-tagállamokban.  Az ETRMA részletekbe menően támogatja az új gyakorlatot, különösen az Európai Energetikai Címkézési Adatbázis (European Product Database for Energy Labelling, EPREL) továbbfejlesztését. A nyilvánosan elérhető, a gumiabroncsok teljesítményét regisztráló adatbázis feladata az információáramlás elősegítése lesz a gyártók és hatóságok, valamint a piacfelügyeleti szervek között.

A fotó csak illusztráció: Continental

Az óvatos megfogalmazás nem véletlen: a felülvizsgálati javaslat alapján az adatbázist a javaslat végleges elfogadása előtt fel kell tölteni, hiszen csak így biztosítható a rendelet zökkenőmentes és rendezett végrehajtása a tervezett 2021. május 1-jei kezdődátummal.  A feladat nagyságát jól érzékelteti, hogy a nem egészen egyéves periódus alatt 120 ezer különböző abroncsra vonatkozó adatbázisról van szó.  „Félek, hogy nem lesz elegendő idő a zökkenőmentes átállásra a jelenlegi, egyébként sem egyszerű környezetben úgy, hogy egyidejűleg egy sor új követelménynek is meg kell felelnünk.” – kommentálta az iparág aggodalmát Fazilet Cinaralp. Mindez rendkívüli erőfeszítéseket követel meg az EPREL alkalmazásának fejlesztőitől és az ipartól is, akik majd tartalommal töltik meg. „Mindannyian azt szeretnénk, ha a rendelet hatására nőne azoknak a gumiabroncsoknak az értékesítése, amelyek megfelelnek a legmagasabb szintű biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak is. Az ipar minden korábbinál elkötelezettebb, hogy túllépjen a közegészségügyi válsághelyzeten; ennek érdekében szorosan együttműködik az EU intézményeivel. A cél az, hogy a fogyasztók részletekbe menően tájékoztatást kapjanak arról, mely abroncsok rendelkeznek a legjobb biztonsági és környezetvédelmi mutatószámokkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....