rally

Turán Frigyesék Katalán Ralival zárják az idényt

2015.10.21.

Nagy kaland vár Turán Frigyesre és Zsiros Gáborra, ugyanis október 22-25. között a spanyol Katalán Ralin állnak rajthoz a Ford Fiesta R5-tel WRC2 kategóriában.

A héten Spanyolországban rendezik meg a szezon utolsó előtti világbajnoki futamát, melyen magyar csapatnak is szurkolhatunk. Ami a pontversenyt illeti, túl sok izgalom ugyan nem maradt, mivel a 2013-as, 2014-es bajnoktól, Sebastien Ogiertől most sem veheti el senki a világbajnoki címet, ám ennek ellenére szenzációs vegyespályás futamokra számíthat mindenki.

"Mindig nagy dolog egy magyar autóversenyzőnek, ha egy nemzetközi futamon autózhat, ez mindenkinek a legnagyobb álma. Boldogunk vagyunk és köszönjük a Tagai Racing Technology-nak és a támogatóinknak, hogy ez ismét megtörténhet velünk 2010 után. Nagyon várjuk, hogy Spanyolországban újra beülhessünk a Ford Fiesta R5 kormánya mögé. Minden bizonnyal egy érzelmekkel teli verseny lesz ez" - mondja Turán Frici.

Turán Frigyes

A rali központi helyszíne ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa lesz. A verseny leglátványosabb pontja a híres El Molar hajtűkanyar, mely egy hosszú egyenest váltó szűk jobbos kanyarból és az azt követő szintén egyenes kigyorsításból áll. Ez a szakasz minden bizonnyal fokozza majd az izgalmakat.

"Már két teszten túl vagyunk, az aszfaltos nagyon jól sikerült, a murvás talajon viszont a múlt heti, itthoni időjárás miatt rendkívül nehéz dolgunk volt. Igyekeztünk megtalálni a legjobb beállításokat, várjuk, hogy kint Spanyolországban is tesztelhessünk. A futam különlegessége, hogy új abroncsot mutatunk be a Hankookkal, teljesen új a mintázata. Ezt természetesen meg kellett szoknunk, ezért próbáltunk a felkészülési idő alatt minél több ismeretre szert tenni a gumikkal kapcsolatban is. Nagyon kevés lehetőségünk lesz bejárni a pályákat, így a hibáinkat mindenképp minimalizálni kell" – folytatja Frici.

"Itthon meggyőzően teljesített az új abroncs, így bizakodóak vagyunk az idényzáró futamot illetően, de nem szeretnénk előzetes jóslásokba bocsátkozni. Célunk, hogy jól szerepeljünk, hibamentesen, gyorsan teljesítsük a szakaszokat. Ezért mindent meg fogunk tenni és reméljük, hogy magyar szurkolókkal is találkozunk" - teszi hozzá Zsiros Gabi.

Zsiros Gábor

A Katalán Rali idén is csütörtök este egy utcai bemutatkozással veszi kezdetét, ahol a pilóták olyan szakaszokon bizonyíthatnak, ahol korábban már négyszer is megrendezték a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főszereplője a murva lesz, de a Terra Alta szakaszon aszfalton is kipróbálhatják magukat a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza (majdnem 36 kilométer), amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra.

A katalán futamon több mint százan állnak majd rajthoz csütörtökön, a versenyzőknek 23 gyorsasági szakaszon át összesen 331,25 kilométert kell teljesíteniük. A rali teljes hossza: 1280,72 km. Az indulók között természetesen Sébastien Ogieren túl olyan nagy nevek is feltűnnek, mint a jelenleg második helyen álló finn Latvala vagy a ralivilágbajnokság történelmének legfiatalabb pontszerzője, a jelenleg harmadik Andreas Mikkelsen.

Az oldal fő támogatója

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....