Esztergom

Túrabot és kenyérpirító – izgalmas kincsek a Suzuki esztergomi raktárában

2020.10.13.

Vajon hány kamionnyi alkatrész és kiegészítőtartozék fordul meg hetente egy multinacionális vállalat több országot ellátó elosztóközpontjában? Melyek a leggyakrabban rendelt autóalkatrészek és kiegészítők? Mit keres egy autógyár raktárában túrabot vagy kenyérpirító? 

Noha az esztergomi Suzukit legtöbben gyártóvállalatként ismerik, valójában rendkívül kiterjedt tevékenységi körrel rendelkezik – többek között alkatrész- és kiegészítőtartozék-központként is funkcionál. A logisztikai központ működésének izgalmas részleteibe és kuriózumaiba Bonnár-Csonka Zsuzsanna, vállalati kommunikációs vezető avat be.

Központi szerep modern megoldásokkal

Azáltal, hogy tavaly április óta vállalatunk tölti be a Suzuki Csoport európai alkatrész- és kiegészítőtartozék-bázisának szerepét, az esztergomi ellátóközpont és gyár Közép-Európa meghatározó járműipari központjává vált. Annak érdekében, hogy Európa- és világszerte biztosíthassuk a hatékony alkatrészellátást megrendelőink számára, számos modern és innovatív fejlesztést hajtottunk végre. Megerősítettük a szervezeti struktúránkat – beleértve az informatikát is –, átvettük a közös európai IT rendszert, melyet folyamatosan finomítunk és optimalizálunk a megváltozott üzleti folyamatok függvényében; valamint digitalizáltuk a teljes belső alkatrészellátási rendszerünket, mely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot és csökkentve az emberi tévedéseken alapuló hibák lehetőségét.

Európa szíve, az ellátás motorja

A központi szerep nem kevesebbet jelent számunkra, mint hogy mi kezeljük a Suzuki Angliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és itthon tárolt raktárkészleteit. Ez rendkívüli munka, melyhez a teljes Suzuki Csoport – a Magyar Suzuki, más országok leányvállalatai és az anyavállalat –, valamint természetesen kollégáink, partnereink és beszállítóink összehangolt munkája és együttműködése szükséges. Annak érdekében, hogy a márkakereskedőink és szervizeink rendeléseit lehetőség szerint 24 órán belül teljesíteni tudjuk, az esztergomi és a további 5 európai Suzuki raktárban egy egységes raktár- és logisztikai rendszer került kiépítésre.

Mennyi az annyi? Raktárkulisszák a számok tükrében

A magyarországi 6.480 m2-en elterülő, nagymértékben automatizált komplexum elképesztő forgalmat bonyolít nap mint nap. Az elosztóközpontból átlagosan 100 kamionnyi alkatrészt és kiegészítőt szállítunk 90 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek. Esztergomi és európai alkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó raktárainkban több, mint 250.000-féle terméket tárolunk. Természetesen nem csak a jelenleg gyártott modellekhez tartozó alkatrészeket és kiegészítőket raktározzuk, hanem törvényi előírás szerint régebbi Suzuki modellek esetében 12 évig szükséges alkatrészekkel is rendelkezünk. Mindemellett a hajómotoros és a motorkerékpáros üzletágunk modelljeihez is raktározunk alkatrészeket.

A legtöbb alkatrészt a közönségkedvenc, nálunk, Esztergomban készülő modellek, a Vitara és az SX4 S-CROSS, valamint a szintén népszerű Swift kapcsán tároljuk. A legtöbb megrendelés az európai partnereinktől érkezik, ezt követi Magyarország, majd a Suzuki Csoport tagjai közül Japán és India. Ha az autóalkatrészek típusát nézzük, olajszűrőből, légszűrőből, illetve pollenszűrőből értékesítünk a legtöbbet; de a szezonális megoszlás is érdekes: ősszel ablaktisztító és ablaktörlő alkatrészekre és eszközökre, télen téligumira, nyáron pedig motoros/hajómotoros alkatrészekre és tartozékokra van a legnagyobb kereslet.

Amellett, hogy a jelenlegi és régebbi Suzuki-termékekhez tartozó alkatrészeket és kiegészítőket tároljuk, számos különleges termék és reklámajándék is felfedezhető raktárunkban – ilyen kuriózum például a GSX iPhone tok, a Jimny-logós túrabot, vagy a Suzuki-logós kenyérpirító, melyek kirendelésével is mind raktárunk foglalkoz

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.25
Élményautózás és más programok várták a Ments Életet Közhasznú Alapítvány által támogatott....
2024.05.25
Geopolitikai feszültségek, lassuló kereslet és szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés....
2024.05.25
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István....
2024.05.25
A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-....
2024.05.25
Az AUDI HUNGARIA Zrt. a magyarországi vállalatok számára elérhető társasági adóból (TAO) történő....
2024.05.25
Szomorú látvány minden árpalé-rajongó számára: Geinbergben (Felső-Ausztria) egy kamion elvesztette....
2024.05.25
Volt egy légitársaság, amely 2003-ban egyszeri járatot indított, nagyon egyedi élményt kínált az....
2024.05.24
A prémium autókat nehéz gyorsan megérteni, miért olyan drágák, mitől lenne ez más, mint a többi?....
2024.05.24
Charles Leclerc, a Ferrari hazai környezetben szereplő versenyzője érte el a legjobb köridőt a....
2024.05.24
Hol máshol, mint a Nordschleifén, a sportautók, pláne a Porschék legmérvadóbb játszóterén. ..