Lynk & Co
Amíg mindenki a Genfi Autószalon autó-cunamijával volt lefoglalva, addig a svéd Cyan Racing (egykori Polestar csapat) csöndben debütáltatta az év egyik legmenőbb autóját. A Lynk & Co 03 Cyan Concept, ahogy neve is mutatja, még csak egy koncepcióautó, és valószínű az is marad mindörökre. Elég a Polestar, akarom mondani, a Cyan Racing korábbi C30 vagy S60 koncepcióira gondolni, amik mind csupán köridő kergetésre születtek, illetve, hogy megmutassák mennyi a potenciál a Volvo autóiban, de sorozatgyártásba soha nem kerültek.
Nincs ez másképp a kínai villanyautó márka szedánjával sem, amibe kivételesen nem elektromos motor, hanem egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor került. Mégsincs ebben semmi meglepő, hiszen a Cyan Racing idén Lynk & Co 03-asokkal versenyzik a Túraautó Világkupán (WTCR), ahol ugyanezekkel a motorokkal versenyeznek. Noha nevük teljesen összeforrt a Volvo márkával, korábban már volt kikacsintásuk a Lotus felé is, illetve jelen esetben házon belül maradtak, hiszen a Volvo és a Lynk & Co is a kínai Geely alá tartozik.
Az utcai változatban azonban nincs szűkítő, így 300 lóerő helyett 528 pacit eresztenek az első kerekekre. Még a 6 fokozatú szekvenciális váltót és a versenyautó sperrjét is átültették, így azért már egész kezelhető lehet még az irgalmatlan lóerő is első keréken. Az egész kocsi mindössze 1287 kg, ezért csupán 4,4 másodpercre van szüksége, hogy megfussa a 0-100-as sprintet. Elöl hat, míg hátul kétdugattyúsak a fékek, a könnyűfém felnik 20 colosak, felettük Öhlins állítható futóművek feszülnek. Jól esik a szemnek újra szedán túraautót látni.