kínai autó
Miután rájött az Európai Bizottság, hogy minden vizsgálatuk szerint komolyan belefolyik a kínai állam az elektromos autógyártás támogatásába, úgy döntöttek, hogy előterjesztik a vámtarifák megnövelését a Kínából importált autókra. Noha végső döntést csak az Európa Parlamenti választások után várhatunk, a tervek szerint akár 30%-kal is megnövelhetik a kínai autókra kiszabott vámot, amit számtalan, Kínában erősen érdekelt európai gyártó tartott megkérdőjelezhető döntésnek.
Ugyanis úgy tűnik, hogy Kína megint jól játszott a lapjaival. Hiába emelik tovább a vámot, ugyanis már így is hatalmas nyereséggel értékesítik autóikat Európában a kínai gyártók. A Rhodium Group tanulmánya szerint például a BYD Atto 3 tisztán elektromos változatát mintegy 20 000 euróval adják drágábban nálunk, mint Kínában. Így a megemelt vámtarifát is könnyedén elnyelné az autók jelenlegi marginja és nem kényszerülnének áremelésre. A vásárlók mit sem vennének észre az egészből.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!