Wolfsburg

Trendváltás: vegyészeket keres az autóipar

2022.09.17.

A salzgitteri Volkswagen akkumulátorgyárnak sürgősen vegyészekre van szüksége – írja az automobilwoche.de

A vegyipari munkák eddig alig képviseltették magukat az autógyártóknál. A VW „Salzgiga” akkumulátorgyárában ez a jövőben drasztikusan megváltozik.

VW akkumulátorcella gyár Salzgitterben Fotó: Volkswagen

Az e-mobilitás felfutása új szakmai csoportok számára kínál lehetőséget a VW-nél és más autógyártóknál. Saját akkumulátorcellák fejlesztése és építése növeli a vegyi szaktudással rendelkező munkatársak iránti igényt. A cég a cellagyártás és a csoport akkumulátorközpontjának felállításához, beleértve a kutatást, a beszerzést és az újrahasznosítást Salzgitterben, szakértőket toboroz ezen a területen – és olyan embereket, akik ilyen szakemberekké szeretnének válni.

"A Salzgitter a főmotortól a fő akkumulátorcelláig fejlődik" - mondta Andreas Salewsky, a Német Sajtóügynökségnek. – A műszaki követelmények teljesítése érdekében kémia oktatóközpontot építünk laboratóriumokkal. A VW a közelmúltban újabb minősítéseket jelentett be ezen a területen. A csoport a meglévő munkaerő "átalakítása" mellett vegyi laboránsokat is képez a jövőben.

"Várhatóan több tízezer alkalmazott"

Különböző autógyártók további akkumulátorcellák házon belüli gyártását tervezik elektromos modelljeikhez, hogy csökkentsék az ázsiai beszállítóktól való eddigi nagyfokú függőséget. A VW arra számít, hogy 2030-ra csak Európában "több tízezer alkalmazottra" lesz szükség a cellás technológiákhoz. Kezdetben hat saját sejtgyárat kívánnak felállítani szülőföldjükön. Az egyiket most Salzgitterben építik, a többit Észak-Svédországba és Spanyolországba állítják munkába, és a kelet-európai helyszínek is jó kilátásokkal rendelkeznek.

Thomas Schmall technológiai igazgató a hét elején bejelentette: "Az elkövetkező években Salzgittert a világ legnagyobb akkumulátortechnológiai edzőtáborává tesszük." A nagy beszállítóknál bizonyos ágazatokban már gyakoribbak a vegyi munkák – maguknál az autógyártóknál ez eddig kevésbé volt jellemző, mint a mérnököknél, technikusoknál vagy fizikusoknál. A járműhálózatok miatt is egyre több informatikust keresnek. Egyes hagyományos területeken azonban a VW-csoport csökkenti a munkahelyeket.

„A piacon éles a verseny” – mondja Christoph Lerche, a braunschweigi/salzgitteri VW Academy vezetője. "A kémiai laboránsok házon belüli képzése széleskörű szaktudás fejlesztését és korai megtartását teszi lehetővé." A salzgitteri telephely üzemi tanácsának vezetője, Dirk Windmüller elmondta: "Elkezdtük – most itt az ideje, hogy ezen az úton haladjunk tovább." Gunnar Kilian humánerőforrás-igazgató a Volkswagen "teljesen új állásprofiljairól" beszélt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....