Wolfsburg

Trendváltás: vegyészeket keres az autóipar

2022.09.17.

A salzgitteri Volkswagen akkumulátorgyárnak sürgősen vegyészekre van szüksége – írja az automobilwoche.de

A vegyipari munkák eddig alig képviseltették magukat az autógyártóknál. A VW „Salzgiga” akkumulátorgyárában ez a jövőben drasztikusan megváltozik.

VW akkumulátorcella gyár Salzgitterben Fotó: Volkswagen

Az e-mobilitás felfutása új szakmai csoportok számára kínál lehetőséget a VW-nél és más autógyártóknál. Saját akkumulátorcellák fejlesztése és építése növeli a vegyi szaktudással rendelkező munkatársak iránti igényt. A cég a cellagyártás és a csoport akkumulátorközpontjának felállításához, beleértve a kutatást, a beszerzést és az újrahasznosítást Salzgitterben, szakértőket toboroz ezen a területen – és olyan embereket, akik ilyen szakemberekké szeretnének válni.

"A Salzgitter a főmotortól a fő akkumulátorcelláig fejlődik" - mondta Andreas Salewsky, a Német Sajtóügynökségnek. – A műszaki követelmények teljesítése érdekében kémia oktatóközpontot építünk laboratóriumokkal. A VW a közelmúltban újabb minősítéseket jelentett be ezen a területen. A csoport a meglévő munkaerő "átalakítása" mellett vegyi laboránsokat is képez a jövőben.

"Várhatóan több tízezer alkalmazott"

Különböző autógyártók további akkumulátorcellák házon belüli gyártását tervezik elektromos modelljeikhez, hogy csökkentsék az ázsiai beszállítóktól való eddigi nagyfokú függőséget. A VW arra számít, hogy 2030-ra csak Európában "több tízezer alkalmazottra" lesz szükség a cellás technológiákhoz. Kezdetben hat saját sejtgyárat kívánnak felállítani szülőföldjükön. Az egyiket most Salzgitterben építik, a többit Észak-Svédországba és Spanyolországba állítják munkába, és a kelet-európai helyszínek is jó kilátásokkal rendelkeznek.

Thomas Schmall technológiai igazgató a hét elején bejelentette: "Az elkövetkező években Salzgittert a világ legnagyobb akkumulátortechnológiai edzőtáborává tesszük." A nagy beszállítóknál bizonyos ágazatokban már gyakoribbak a vegyi munkák – maguknál az autógyártóknál ez eddig kevésbé volt jellemző, mint a mérnököknél, technikusoknál vagy fizikusoknál. A járműhálózatok miatt is egyre több informatikust keresnek. Egyes hagyományos területeken azonban a VW-csoport csökkenti a munkahelyeket.

„A piacon éles a verseny” – mondja Christoph Lerche, a braunschweigi/salzgitteri VW Academy vezetője. "A kémiai laboránsok házon belüli képzése széleskörű szaktudás fejlesztését és korai megtartását teszi lehetővé." A salzgitteri telephely üzemi tanácsának vezetője, Dirk Windmüller elmondta: "Elkezdtük – most itt az ideje, hogy ezen az úton haladjunk tovább." Gunnar Kilian humánerőforrás-igazgató a Volkswagen "teljesen új állásprofiljairól" beszélt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
Karambolozott két autó Hosszúheténynél, a tűzoltók megfeszítve dolgoztak a helyszínen – jelentette....
2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....