Bemutató

Trendi tánc: Twingo III.

2014.03.29.

A kicsi, új Twingo 1992-es születésekor lendületes, fiatalos, vicces volt. Semmi fakszni, beugrasz és mehetsz bárhova. Nagyon könnyű kezelhetőség, arról nem beszélve, hogy az addig ismeretlen kuplung nélküli rendszert, úgynevezett szekvenciális váltót kapott, amit mi hölgyek nagyon üdvözöltünk. Ránézve kis pislogó arcára, tényleg mosolygós lett bárki, ezért neve is vidám pillanatában ihletette meg a névadót: három típusú tánc mozaik szava lett, Twist (Tw), Swing (ing), Tango (o).

A kicsi, új Twingo 1992-es születésekor lendületes, fiatalos, vicces volt. Semmi fakszni, beugrasz és mehetsz bárhova. Nagyon könnyű kezelhetőség, arról nem beszélve, hogy az addig ismeretlen kuplung nélküli rendszert, úgynevezett szekvenciális váltót kapott, amit mi, hölgyek nagyon üdvözöltünk. Ránézve kis pislogó arcára, tényleg mosolygós lett bárki, ezért a neve is vidám pillanatában ihletette meg a névadót: háromféle tánc mozaikszava lett, Twist (Tw), Swing (ing), Tango (o). Mit is akartak a franciák ezzel a kisautóval? Végre valami nagyon olcsó és alacsony fogyasztású népautót. Sikerült! Az 1993-as Párizsi Motor Show-n több mint kétezer megrendelést adtak le, amikor először bemutatkozott. Ebben az évben 125 ezer darab talált gazdára. A Twingo I. olyan sikerfilm volt, amire mindenki emlékszik, kedves, könnyű, szerethető. Egyébként az alap Twingo motorkínálata egészen spártai volt 2007-ig, 1,2 benzines, de ez az első eresztésnél semmi hátrányt nem jelentett. Vették-vitték. Színes gömböc vészvillogóját és bumfordi hőkapcsolóit, rágógumi színeit és praktikus, síneken mozgó hátsó ülései évtizedek távlatából is emlékezetesek. Sikerének titkát egészen 2007-ig megőrizte, pedig a kilencvenes években ontották a nagyszerű kisautókat a gyárak.

Kattintson a képre, galéria nyílik!

Sokáig halogatták, de 2007-ben végül piacra dobták a Twingo II-t. Nagy várakozás ez, olyan, amikor beülünk moziba a második részre és nehéz elengedni a sztereotípiát, hogy azt az elsőt nem lehet überelni. Talán mérsékeltebb volt sikere, de hét évig ez is kitartott. A Renault megint extravaganciára készült a második generációval. Formáját tekintve kicsit követte elődjét és nem hajolt meg az időszak rendkívül gömbölyű trendjének. Egy ideig. Mivel nem hozta elődje eladási eredményeit, ezért öt év múlva feladta a híres francia elveket, és csinált egy ráncfelvarrást. Ez a facelift viszont átvitte a francia bájt egy távol-keleti tumacs irányba. De egyéniség ez az autó is, hozva a formáját megint csak egy egyedi részlettel…

Emlékeznek még a sündisznóra a műszerfalon?

De mi is volt ez?

Mindenki másra asszociált. Volt aki hátmasszírozóra tippelt, mások női hajkefére. De hiszen ennek a generációnak már kellett a híradástechnikai kütyükre is figyelni. És mi tudja a legbiztonságosabban tárolni a mobil telefont? Hát persze, hogy egy erős gumitüskéjű sündisznó a műszerfalon….

Volt szerencsém a Twingo II. GT-t kipróbálni, elég harapós kis jószág. Könnyű testben erős szív dobog, az 1,2-es turbómotorból kihoztak 100 lóerőt. Emlékezetes vezetési élmény. Ezt megfejeli az RS változat, ami az 1,6-os, 133 lóerős szívómotorral és a gokartszerűen közvetlen irányíthatóságával igazi élményautó volt. Magyarországon csak az 1,2-es benzinest lehetett megvásárolni, az 1,5-ös dízelt csak külföldön állították be a csatasorba. De mégis ez a kis táncbajnok, jellegével beolvadt az átlag városi minik közé. Ezt nyilván a gyár is konstatálta ezért március elején bemutatták Genfben a Twingo III.-at, azzal a sármos virtussal, ami az első generációnál dominált.

Kattintson a képre, galéria nyílik!

Most aztán mindent bevetettek: összefogtak a Mercedesszel, és a Smart új ForFourjával közös platformon dolgoztak. Megszületett az egyedülálló, farmotoros kisautó. Az utasteret jelentősen megnövelve berakták a motort hátra,  aminek egyenes következménye, hogy a kisautó manapság ritka hátsókerék-meghajtást kapott. Régi igény volt, ezért már ötajtós változatot is kínál a gyár. Az alacsony fogyasztás és a környezetvédelem jegyében besorolt egy új, 900-as, három hengeres benzines turbómotor, ami lehet 70 vagy 90 lóerős. A kocsi külseje nagyon egyedi és aranyos újra, picit hajaz a legendás Renault 5-re. Elegánssá teszi a csomagtérajtót az egybefüggő üveg, amelybe az összes lámpát beépítették. Színválasztéka szintén határtalan és igazán vidám hangulatú a farmotorosnak. Nos, a design tekintetében felköthetik az eddig személyre szabhatóság terén piacvezető konkurensek (Fiat 500, Peugeot 108) a nadrágjukat. A Renault azt ígéri, hogy nem szab határt a divatos célközönségnek. A szín, oldal matrica, a gombnyomásra működő napfénytető, a visszapillantó tükör sapka, alufelni választék rengeteg variációt kínál a testreszabásban. Esélyes, hogy használni fogják a Clióból már ismert érintőképernyős multifunkciós információs rendszert, ami lehetővé teszi a magas szintű okos telefon kapcsolatot, a navigációs rendszert és a média alkalmazásokat. Várjuk sok szeretettel a végre, újra sajátos színfoltját a Renaultnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....