Toyota Corolla

A Toyotánál nagyon máshogy értelmezik az elnöki különgép fogalmát

2022.06.03.

Morizo Edition néven speciális széria kerül forgalomba a Toyota GR Corolla sportos ferdehátúból. Az Akio Toyoda cégelnök becenevét viselő különkiadás tervezésénél kifejezetten a pályahasználat lebegett a mérnökök szeme előtt.

Erősebb, könnyebb, precízebb – nem kell ennél több ahhoz, hogy egy jó autóból kifejezetten jó autót faragjunk. A Toyota Gazoo Racing mérnökei viszont ezúttal még egy lépéssel tovább mentek, és egy eleve kifejezetten jó autót – nevezetesen az idén áprilisban bemutatott Toyota GR Corollát – finomítottak még tovább. Mivel pedig a fejlesztés során pont azokat az irányelveket követték, amelyeket a Gazoo Racing mesterpilótája, Morizo is vall, róla nevezték el a módosított típust. Az, hogy Morizo, azaz Akio Toyoda civilben történetesen a Toyota-csoport elnöke, a történet szempontjából majdhogynem mellékes.

Ami lényeges, hogy a Toyota GR Corolla Morizo Edition jóval több egy átlagos limitált kiadásnál. A motor csúcsteljesítményét nem módosították, az maradt 304 lóerő, a maximális forgatónyomatékot viszont 370-ről 400 Nm-re emelték, ami 3250/perctől egészen 4600/perc fordulatszámig rendelkezésre áll. A sebességváltó végáttételét rövidebbre vették, így az autó minden helyzetben dinamikusabban gyorsul – értelemszerűen a végsebesség és a zajkomfort kárára, ám ezek versenypályán amúgy is sokadrangú szempontok.

Ami a tömeget illeti, a hátsó ülések eltávolítása, a tetőlemez kovácsolt karbon panellel történő kiváltása, valamint a kovácsolt keréktárcsák felszerelése után csaknem 45 kilogrammal lett könnyebb az autó. Szintén kiszerelték a hátsó ablakemelőket, a hátsó hangszórókat, de még a hátsó ablaktörlő egységet (motort és lapátot) is eltávolították. A GR Corolla alapkivitelű Michelin Pilot Sport 4 abroncsait Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikra cserélték, a 18 colos keréktárcsák matt fekete fényezését a TGR piros-fehér-fekete logója díszíti. A lengéscsillapítók pirosak, ám ennél fontosabb, hogy a futómű egészét pályahasználatra hangolták.

A lecsupaszított utastérben piros-fekete kárpitozású sportüléseket találunk, amelyekből nem hiányoznak a versenyövek elvezetéséhez szükséges lyukak, bár alapértelmezésben utcai hárompontos övvel használható az autó. A váltógombhoz és a kézifékkarhoz hasonlóan szintetikus nyersbőrbe vont kormánykeréken piros csík jelzi a középállást. A hátsó ülések helyére merevítést építettek be, ám így is elfér a kocsiban egy szett felnire szerelt versenyabroncs, ha inkább zárt körpályán tennénk próbára a GR Corolla és magunk képességeit.

A karosszériát funkcionális légbevezető nyílások díszítik; a szénszálas tetőlemez, a burkolt fenéklemez, a hátsó légterelő és a légcserenyílásokkal tagolt motorházfedél az GR Corolla Circuit Edition hagyatéka. A gyöngyház fehér mellett új, exkluzív matt szürke fényezéssel rendelhető autó első példányai 2023-ban érkeznek meg a Toyota márkakereskedésbe – egyelőre csak Észak-Amerikában.

Fotó: Toyota

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....
2025.02.01
Nem sokon múlt, hogy tragédiával végződjön egy baleset Námestovóban - írja a parameter.sk. ..
2025.02.01
Egy oberwarti áruházlánc fiókvezetője lopást vett észre. Megfigyelte, hogy egy férfi több mint 1000....
2025.01.31
Vadat gázolt egy kisteherautó és egy személygépkocsi a 8-as főúton, Hosszúperesztegnél lezárták az....
2025.01.31
Olasz stílus, német pontosság és szlovén agy szüleménye a legújabb ezer lóerős, autó, ami nem....
2025.01.31
A baleset miatt tűzoltókra és mentőkre is szükség volt – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....