tuningműhely

Toyotából épített Lexus hibridet egy japán tuningműhely

2018.04.08.

Hogyan lehetne elegánsabbá tenni a Toyota Prius megjelenését? Az Aimgain stúdió megtalálta a megoldást – radikális, de működik.

Japán egészen máshogy él meg számos társadalmi jelenséget, mint az általunk ismert nyugat. Ezek közé tartozik az autótuning is, amit zavarba ejtő felszabadultsággal, a racionalitás teljes mellőzésével képesek igen magas szinten művelni a szigetországban. A japán mesterek páratlan stílusérzékkel mérik fel az adott típusban rejlő lehetőségeket – az pedig már nem az ő hibájuk, ha egy modell legbelső énjéig visszavezethető átalakítás nem felel meg a közízlésnek.

Szerencsére ilyen szörnyűségekről most szó sincs, mert bár a negyedik generációs Priushoz a tisztelet legkisebb jele nélkül nyúlt az Aimgain tuning stúdió, az eredmény kivételesen – mondhatni magától értetődően – harmonikus. A nyílhegy alakú fényszóró organikusan illeszkedik a Lexus-maszkot közre fogó hullámvonalakhoz; ha extrém ültetéssel és negatív kerékdőléssel nem préselték volna szinte az aszfalt alá az autót, akár eredeti Lexus modellnek is hihetnénk az alkotást. Hátulról persze már bonyolultabb a helyzet; a kipufogók krómozott dupla trapéza még hihető prémium stíluselem, ám a robusztus diffúzorhoz hasonlóval a legsportosabb Lexus modelleken sem találkozunk (és ez így is van rendjén).

Azt gondolhatnánk, a negyedik generációs Prius és a legújabb Lexus modellek közös nevezője, a futurisztikus formanyelv ihlette az Aimgain alkotását, ám erről szó sincs: a manufaktúra már az előző generációs Priushoz is készített orsómaszkos átépítő készletet, több fázisban és kivitelben. A gyártásnál ráadásul a szokásos üvegszálas idomok helyett öntött polipropilénnel dolgoztak; az új technológia komoly szakértelmet és felkészültséget igényel, ám a végén csiszolás és finomítás (és az ezekkel járó, komoly egészségügyi kockázatot rejtő, finom porfelhő) nélkül tökéletesen illeszkednek az elemek.

Ráadásul az anyagukban színezett paneleket kétféle kivitelben kínálták már akkor, és kínálják most is: alapesetben a hűtőrács, annak kerete és a ködlámpák háza ugyanazt az árnyalatot kapja, az igényesebb kidolgozású verziókban viszont az utóbbi kettő eltérő tónussal teremt még komplexebb hatást.

Az Aimgain Prius-csomagja annyira friss, hogy még Japánban sem kapható, aki pedig Európában szeretné átépíteni autóját, alighanem jobban teszi, ha közvetlenül a gyártóval tárgyal, mert a Lexus-orrú Toyotának korántsem az óvilág a természetes élőhelye.

 

Fotók: www.aimgain.net

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....
2025.01.30
Karambolozott két autó Hosszúheténynél, a tűzoltók megfeszítve dolgoztak a helyszínen – jelentette....
2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....