autóipar

A Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója

2017.04.06.

Jóllehet a világszintű értékesítések tekintetében a tavalyi évben az első helyről éppen csak lecsúszva a második helyen végzett 10,17 millió eladott autóval, a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota továbbra is messze az iparág legnyereségesebb vállalatának bizonyult a tavalyi évben. 

Az Ernst&Young adatai szerint a környezetbarát és alacsony fogyasztású autók szinonimájaként ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkáját, a Lexus-t is jegyző Toyota a tavalyi évben annak ellenére ért el az egész iparágban kimagasló 17,5 milliárd Eurós profitot, hogy nyereségessége az erős jen miatt 7,8%-ra mérséklődött. A 7,8%-os árbevételhez viszonyított profit természetesen így sem számít rossz eredménynek, ezzel a Toyota a harmadik a rangsorban, abszolút értékben pedig senki sem tudta megközelíteni a világ leginnovatívabbjának tartott japán gyártó profitját, aki így e tekintetben az első helyen végzett.

Mindez jól tükrözi az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot, valamint az ezt megalapozó innovációs éllovas szerepet mindenek felett szem előtt tartó tartó japán gyártó stratégiájának sikerét.

„Jóllehet a Toyota a tavalyi évben a világszintű eladások tekintetében az első helyről éppen hogy lemaradva a második helyen végzett, az elmúlt évekre visszatekintve sorozatosan a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyult. Ez azonban, szemben más gyártók megközelítésével a Toyota számára nem cél, hanem eredmény, mégpedig az évtizedek óta az innovációba, termékeinek megbízhatóságába, és ügyfeleinek legmagasabb szintű kiszolgálásába fektetett energia és anyagi erőforrások eredménye.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Éppen ezért vállalatunk számára sokkal kisebb jelentősége van annak, hogy az adott évben mi adjuk el a legtöbb autót világszerte – különösen annak ismeretében, hogy a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, köztük a világelső Corollát a Toyota jegyzi – mint annak, hogy kimagasló nyereségességgel működjünk, hisz ez a profit az, amely a jövőbeni forradalmi fejlesztések forrásául szolgál. Az, hogy a tavalyi évben is magasan a Toyota volt a világ legnyereségesebb autógyártója, olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami a fenntartható és felelős növekedés alapja lehet. A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártójaként ugyanis vezető szerepet töltünk be a jövő autózásának formálása tekintetében is, ahogyan azt az általunk idén húsz évvel ezelőtt bemutatott hibrid technológia, vagy éppen a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás területén is tettük és tesszük.” – mutat rá a szakember. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....