Toyota Highlander

A Toyota nagy SUV-ja végre Európába is eljuthat

2019.12.21.

Észak-Amerikában bemutatkozott a Highlander negyedik generációja. Bennfentes források szerint a hétszemélyes szabadidő-autót Európában is forgalmazni fogják.

Az eredetileg 2001-ben bevezetett Toyota Highlander mindig is helykínálatával, valamint menetkényelmével tűnt ki versenytársai közül – harmadik generációja vezeti is negyedik éve a szegmens eladásait Észak-Amerikában. A frissen bemutatott, negyedik generációs modell új szintre emeli ezeket az értékeket, megtoldva azokat a TNGA padlólemez alkalmazásából adódó, széles körű erényekkel. Az új modell így már nemcsak Észak-Amerikában, de Nyugat-Európában is érdeklődésre tarthat számot.

Az európai SUV-piac elképesztő mértékű növekedése (az év első tíz hónapjában eladásaik 21,4 százalékkal emelkedtek, piaci részesedésük pedig elérte a 39,9 százalékot) azonban azt jelenti, hogy létjogosultsága volna még egy, a RAV4 fölé, de a Land Cruiser alá pozícionált, komfortos szabadidőjárműnek. Ez lehetne a Highlander, amely 2014 óta kapható ugyan a kelet-európai piacokon (elsősorban Oroszországban), de Nyugat-Európa számára csak a most bemutatott, vadonatúj generáció élvonalbeli adottságai teszik vonzó ajánlattá.

Az új generációs modell legfontosabb újdonsága annak a TNGA-K padlólemeznek az alkalmazása, amely a Camry és a RAV4 platformjaként már bizonyított. A nagy szakítószilárdságú acélból felépített szerkezet minden eddiginél szilárdabb karosszériát eredményezett, ami cserébe a futómű finomhangolását tette lehetővé: az új Highlander egyszerre lesz komfortosabb és sportosabb, dinamikusabb és nyugodtabb.

A három üléssoros modell utasai mindig is kényelemben utazhattak, ezért ezen a téren nem is szorult fejlesztésre az új széria. Az új generáció 60 milliméteres hossznövekedése teljes egészében a csomagtartó bővítését szolgálja, ugyanúgy, mint az, hogy a második üléssor a jelenleginél 30 milliméterrel messzebb tolható előre. A harmadik üléssor mögött is 453 liter (!) áll az utasok rendelkezésére. Ez a 60:40 arányban osztott harmadik sort lehajtva – azaz ötszemélyes konfigurációban – 1370 literre nő, ha pedig a második üléssort is ledöntjük, kis híján 2,4 köbméterrel gazdálkodhatunk.

A takumi mesterek bevonásával fejlesztett, minden részletében rendkívüli igényességről tanúskodó Highlander piaci bevezetésekor egy hathengeres benzinmotorral, majd néhány héttel később egy soros négyhengeres hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, utóbbi lehet népszerű majd Európában.

A különösen finom járású, 3,5 literes V6-os benzinmotor teljesítményét és fogyasztását D-4S üzemanyag-befecskendezés optimalizálja, amely a terhelés függvényében alkalmaz szívótorok- vagy közvetlen befecskendezést. A kétoldali, intelligens változó szelepvezérléssel (Dual VVT-i) felszerelt motor legnagyobb teljesítménye 295 LE, maximális forgatónyomatéka 357 Nm.

A hibrid változat az említett rokonmodellekből jól ismert 2,5 literes erőforrást kombinálja két villanymotorral; a rendszerteljesítmény 243 lóerő, miközben az átlagfogyasztás 24 százalékkal kedvezőbb (6,5 l/100 km), mint az előző generációs, 3,5 literes Highlander Hybrid értéke. A két villanymotort koaxiálisan alkalmazó hajtáslánc nemcsak takarékosabb, de kompaktabb is elődjénél. Szintén helytakarékos az akkumulátorcsomag, amely elfér a hátsó ülések alatt, így nem rabol helyet a csomagtartóból.

A modell újdonsága, hogy immár nemcsak összkerék-, hanem elsőkerék-hajtással is elérhető a hibrid verzió. A Highlander egyébként összesen három különböző AWD-rendszerrel kapható: a benzinmotorhoz felszereltségi szinttől függően egyszerűbb vagy kifinomultabb, nyomatékvektor-szabályozással kiegészített, mechanikus megoldás társul, míg a hibrid a bevált elektromos összkerékhajtást alkalmazza, a hátsó tengelyen elhelyezett, külön vezérelt villanymotorral.

Szándékosan a végére hagytuk a formai változásokat – nem azért, mert mellékesek, hanem mert a Toyota nagyon is biztosra ment a Highlander vonalainak megrajzolásakor. A RAV4-en megismert, markáns orrkialakítás a nagyobb szabadidőjármű magasabb presztízséhez igazodva lágyabb formában valósul meg. A kifinomult vonalak egyben a modell aerodinamikai hatásfokát is javítják – ennek köszönhetően nemcsak a menetzaj, hanem az oldalszél-érzékenység szintje is csökkent.

Az új generációs Toyota Highlander 2020 februárjától kapható az észak-amerikai piacokon; európai forgalmazását hivatalosan még nem erősítette meg a gyártó.

Fotók: Toyota

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....