Toyota

Toyota Mirait mindenkinek

2016.07.14.

Az egyik vezető holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat, a Stedin két Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsit lízingel négyéves futamidővel: a kezdeményezés távlati célja, hogy a céges flottában 2020-re többségbe kerüljenek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek. Ezzel Nagy-Britannia, Dánia, Németország, Belgium és Norvégia után Hollandia a hatodik olyan európai ország, ahol elérhető a világ első üzemanyagcellás szedánja. A tervek szerint a vállalat lehetővé teszi a felsővezetőktől a szerelőig bárki kipróbálhassa az üzemanyagcellás autókat, és megismerhesse a jövő alternatív meghajtási láncát.

Habár a japán mirai szó jelentése 'jövő', egy független holland gáz- és elektromos szolgáltató, a Stedin azt szeretné megmutatni, hogy az üzemanyagcellás járművek már ma is praktikusan használhatók. A Stedin két hidrogén üzemű Toyotát bérel négy éves időtartamra, és ez idő alatt minden alkalmazottja beosztásától függetlenül lehetőséget kap arra, hogy vezesse az autókat. A Toyota Mirai, a világ első üzemanyagcellás szedánja a fedélzeti üzemanyagcella kötegekben előállított elektromos árammal működik. Az üzemanyagcellákban a tartályban tárolt hidrogén kölcsönhatásba lép a légköri oxigénnel; a folyamat egyetlen mellékterméke a vízpára.

Hidrogén: vadonatúj üzleti lehetőségek

A hidrogén, mint tiszta energiaforrás számtalan előnnyel rendelkezik. Amellett, hogy a Toyota Mirai üzemanyagaként szolgál, arra is alkalmas, hogy felvegye az energiahálózatban fellépő csúcsokat olyankor, amikor a felhasználás csekély, ám a termelésben többlet jelentkezik. A Stedin a jövőben tovább kutatja a hidrogénben rejlő üzleti lehetőségeket. A Toyota Mirai kulcsainak átvételekor Frans van de Noort, a Stedin operatív igazgatója a következőképp fogalmazott:

Céges járműflottánkat fenntarthatóbbá kívánjuk tenni; 2020-ra a gépkocsiállomány nagy része nulla emissziójú autókból fog állni. Ez nagy kihívás, mert 1700 kishaszonjárművünk, 900 személygépkocsink és 600 privát lízingjárművünk van: ez az ország egyik legnagyobb kereskedelmi célú flottája. Fontos szerepet szánunk a teljesen elektromos üzemű gépkocsiknak. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a hidrogén izgalmas alternatíva. A Toyota Mirai típusok révén megvizsgálhatjuk, hogy életképes-e a technológia, és hogy létezik-e széles körű támogatás az ilyen jellegű járművekre Hollandiában."

A holland kormány támogatásával

A Toyota Mirai hollandiai értékesítése ebben a hónapban veszi kezdetét. A holland kormány pénzügyi politikája egyértelműen megerősíti az új hidrogén technológia piaci bevezetésére irányuló állami támogatási szándékot. A fogyasztók számos különböző pénzügyi előnyt élvezhetnek, a luxus- és útadó 2020-ig történő elengedésétől kezdve a cégautók magánhasználatát terhelő, természetbeli juttatásokra vonatkozó adókulcs 4 százalékra történő mérsékléséig, hiszen a Toyota Mirai károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsi.

A Toyota Mirai szerepe a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050 programban

A Toyota egyértelmű ígéretet tett arra nézve, hogy 2050-re (a 2010-es szintekhez képest) 90 százalékkal csökkentse új gépjárműveinek CO2-kibocsátását. A vállalat hisz abban, hogy a hidrogén üzemanyagcellás járművek kulcsszerepet játszanak ezen ambiciózus célkitűzés megvalósításában. A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az autóipari célú hidrogén üzemanyagcellás technológia kutatásával és fejlesztésével. Ezen erőfeszítések kézzel fogható eredménye a Toyota Mirai, mely említésre méltó, nulla károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek üzemanyagtartálya 3-5 perc alatt feltölthető, és amely egy feltöltéssel akár 550 kilométert képes megtenni. A Toyota 2014 decemberében kezdte meg a Mirai kereskedelmi forgalmazását.

A mai napig Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Dániában, Belgiumban és Hollandiában vehették át üzemanyagcellás szedánjaikat az ügyfelek; az első piacokhoz még idén csatlakozik Svédország.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....