hidrogén
Noha úgy tűnik, hogy a Toyota is nyitni kényszerül a villanyosítás felé a sportautók világában (lásd: FT-Se koncepció), ez nem jelenti azt, hogy teljesen elengedik a belsőégésű motorok kezét. Ezt a Gazoo Racing managere, Masahito Watanabe erősítette meg az Autocarnak adott interjújában, aki elmondta: egy kizárólag akkumulátoros kínálat nem a legnagyobb célja a Gazoo Racingnek, zéró emissziót akár hidrogénnel is el lehet érni. Nem szabad elfelejteni, hogy korábban hidrogén üzemű GR Yaris és GR Corolla versenyautókkal is sikeresen teljesített hosszútávú futamokat a Toyota.
„Úgy gondoljuk, hogy a belsőégésű motorokban még van potenciál, miközben azért igyekszünk megfelelni minden ország szabályrendszerének. Ugyanakkor nem akarjuk feladni, amíg megoldás lehet a hidrogénnel hajtott belsőégésű motor, ami teljesértékű tagja lehet egy zéró emisszióval rendelkező kínálatnak. Folytatjuk a munkát.” – tette hozzá Watanabe, miközben elismerte, hogy van ebben egy nagyobb bökkenő is. Méghozzá a hidrogén töltési infrastruktúra szegényes elterjedése. Egyelőre úgy érzi a Toyota, hogy nincs értelme hidrogén üzemű belsőégésű sportautókat értékesíteni nagy mennyiségben, de reménykednek benne, hogy hamarosan Európában, az USA-ban és Japánban is elterjednek a hidrogén töltők.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!