Rallye

Toyota GT86 CS-R3 debütálás a FIA Rali világbajnokságon

2014.08.03.

A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin - a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be - erősítette meg a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

A TMG úgy döntött, hogy a pilóták és a rajongók örömére hátsókerék-hajtású versenyautóval tér vissza ralis gyökereihez, olyan legendás modellek előtt tisztelegve, mint a látványos Celica Twin Cam Turbo (TA64), a nyolcvanas évek raligyőztes versenyautója. Ez a döntés tökéletesen igazodik a TOYOTA globális „Újra beleszeretsz a vezetésbe!” szlogenjéhez, valamint a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy minél szélesebb körben támogassa az alulról jövő motorsport kezdeményezéseket. Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a TMG az augusztus 21-24. között, Trier környékén zajló Német ralin veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát és így fontos szerepet tölt be a rali során.

 

A CS-R3-at Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső műszaki adatok meghatározását megelőző finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A CS-R3 privát ügyfelek és TOYOTA márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődők költséghatékonyan élhetik át a raliversenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a mindenre kiterjedő fejlesztési programnak, amelynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad majd le. A fejlesztési folyamat során a TMG elsősorban a tömeg csökkentésére törekedett, valamint arra, hogy megbízható, biztonságos és élvezetesen vezethető autót hozzon létre. A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg az FIA homológ bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték és építették meg.

 

A TMG emellett egyedileg kialakított kábelkötegeket és motorsport motorvezérlést épített be, valamint a piacvezető beszállítótól származó, aszfaltra és murvára fejlesztett, egyedi kialakítású lengőkarokkal szerelt futómű-készleteket kínál. A CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a Német ralira, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni. A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető; a TMG várhatóan az egyéb R3 modellekkel versenyképes áron fogja azt kínálni. A pontos árképzésről a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a TMG.

„Izgalmas hírek ezek a TMG és reményeim szerint a rali világa számára. Mindenképpen nagy látványosságnak ígérkezik, amint egy vadonatúj hátsókerék-hajtású rali versenyautó elsőként gördül el a rajttól. Fontos leszögeznünk, hogy az a GT86 CS-R3, amellyel Isolde végigmegy a Német rali szakaszain, még nincs kész: ahhoz, hogy befejezzük a fejlesztési programot, szükségünk lesz a Német ralin begyűjtendo adatokra. Éppen ezért a verseny fontos állomás lesz a GT86 CS-R3 történetében, egyben jól láthatóan jelzi reménybeli ügyfeleink számára, hogy a projekt jó ütemben halad a megvalósulás felé. Az, hogy a prototípust az FIA Rali világbajnokság széles nyilvánossága előtt teszteljük, jól mutatja, mennyire biztosak vagyunk a projekt sikerében. Az autó iránti érdeklődés máris felülmúlta előzetes várakozásainkat, alig várjuk, hogy Trierből is visszajelzést kapjunk rajongóinktól és ügyfeleinktől” - mondta Nico Ehlert, az ügyfél motorsport program főmérnöke

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....
2025.02.05
A jövő mérnökei csapnak össze a szombati RobonAUT versenyen   ..
2025.02.05
Elbontják a határőrség őrhelyeit és a sávelválasztó betonelemeket a Nagylak II-Csanádpalota....
2025.02.05
Európában tart egy újabb kínai márka, amelyről feltehetően még a rendkívül sokszínű kínai piac....
2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....