Toyota

Toyota Corolla 2013 magyarországi premier – az új népautó

2013.09.17.

Az alsó-középkategóriás autók eladásában minden márka számára presztízskérdés jól szerepelni. A Corolla 1966-os bemutatása óta a Toyota töretlenül éllovasa az említett szegmensnek, és ezt a tendenciát kívánja erősíteni az idén megjelent Aurisszal és a múlt héten bemutatott Corollával.

Szerző: Horváth Miklós

A modell immár 47 éves és 11 generáción átívelő fejlődéstörténete rendkívül jól szemlélteti, hogy a Toyotánál komolyan veszik a cégfilozófiát és annak megvalósítását, ugyanis az első Corolla főmérnöke a következő kijelentést tette: „Olyan Corollát kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.” (Tatsuo Hasegawa - 1966).

 Meglepő helyszín egy autó premierhez - Budapest, Van Gogh Alive kiállítási terem

A számok alapján sikerült, hiszen idén júliusban került be a Guinness-rekordok könyvébe a Toyota Corolla 40 millió eladott darabszámával, túlszárnyalva az eddigi csúcstartó VW Bogarat (21,5 millió eladott darabszámmal). A siker okát feltehetően sokan ismerik, hiszen a 2 percenként gazdára lelő autóval szinte mindenki kapcsolatba került már közvetett, vagy közvetlen módon.

47 év gyümölcse: átlagosan 4-6 évente újult meg az előző 10 generáció

A most megjelent - 16 országban gyártott és 150 országban értékesített - modell esetében az eltérő felhasználási igények és az ügyfelek visszajelzései alapján egy olyan fejlesztést láthatunk, melynek részleteiben nincsenek régiónkénti eltérések.

Nagy szilárdságú acélok és több hegesztési pont alkalmazásának köszönhetően a karosszéria szerkezet merevebb és könnyebb lett. Az autó teljes tömege motorizáltságtól és felszereltségtől függően 1150-1320 kg közötti. Elődjéhez képest 8 cm-rel hosszabb, 1,5 cm-rel szélesebb és fél centivel alacsonyabb (H/Sz/M: 4620/1775/1465). A kereken 10 centivel hosszabb tengelytávval (2700 mm) 452 literes lett a csomagtér és 706 mm-re gyarapodott a hátsó üléssor előtti lábtér. Ez utóbbival szinte az Avensis beltéri dimenzióit megközelítő, kategóriaelső térkínálatúnak számít az új Corolla. Az autó megjelenéséről egyéni ízlés szerint ki-ki döntse el, hogy szép, avagy nem. Mindenesetre elmondható, hogy a Keen Look és Under Priority formanyelv szerint megalkotott felső légbeömlők és lámpatestek egysége, valamint a trapéz alakú alsó beömlők és a lökhárítót vertikálisan átszelő karaktervonalak igenis hatásos frontrészt alkotnak. Különös gondot fordítottak a karosszéria elemek közötti hézagok csökkentésére és a légellenállási együttható jelentős javítására (Cd-érték: 0,29-ről 0,27-re). A rések túlnyomó része 0,1-0,3 mm-rel csökkent, viszont a motorháztető és a sárvédő találkozásánál 0,9 mm-es a változás mértéke. Ezek együttes hatása nemcsak látványban dobja meg az autó megjelenését, hanem például zajszint csökkenés terén is sokat hozott. A városi tesztút során meggyőző tapasztalatot sikerült szereznünk arról, hogy a hangszigetelő anyagokkal úgy bántak, mintha Lexus lenne a végtermék.

Avensisre emlékeztető felhúzott felső lámpavonalak

A vízszintes vonalak uralta műszerfalon a vezetés során használt műszerek és kapcsolók (audio és navigáció) a „kijelző” zónában kaptak helyet, míg a többi kezelőszerv a „kezelési” zónában található. Fedélzeti felszereltség terén a konkurens modellek (Opel Astra, Ford Focus, Renault Mégane, VW Jetta, Skoda Octavia) vezetéstámogató segédletekkel jobban ellátottak, de a Corolla a turbó nélküli erőforrásainak literteljesítménye jobb és azért akad itt is egy-két figyelemre méltó apróság az utastérben is. Ilyen például a 6,1”-os WVGA érintőképernyős kijelző és a „mirror link” funkció. Ezzel gyakorlatilag a telefonunk menüjével megegyező szoftverrel operálhatunk menet közben, megkönnyítve és biztonságosabbá téve általa a telefonhasználatot. Akad itt még intelligens parkoló és start/stop rendszer, kulcs nélküli ajtónyitás, opciós design pack és megannyi technikai és esztétikai kiegészítő, de a lényeg úgyis a motorkínálat és a vételár, ezért nem is pazarolnék több helyet ezekre.

Két benzines és egy dízel erőforrással lesz kapható hazánkban az új Corolla. Az 1.33 Dual VVT-i a legkisebb benzines, 99 lóerős teljesítménnyel és 128 Nm-es forgatónyomatékkal. Ezt követi az 1.6-os Valvematik aggregát 132 lóerővel és 160 Nm-rel. Az egyetlen dízelmotor pedig az 1.4 D-4D, 90 lóerős és 205 Nm-es verziója, melynek károsanyag-kibocsátása a legalacsonyabb az említettek közül (99 g/km). A felsoroltak mindegyikéhez 6 fokozatú manuális váltó kapcsolható, kivétel az egyhatos, ahol opcionálisan CVT is rendelhető.

Az alapfelszereltség tartalmaz kormányról vezérelhető RDS rádiót - CD, MP3, USB és AUX bővítési lehetőséggel - fedélzeti számítógépet, 7 légzsákot, ABS-t, kipörgésgátlót, fékasszisztenst, manuális klímát, elektromos ablakokat elöl, elektromos mozgatású, fűthető tükröket, LED-es nappalifényt és 15”-os lemezfelniket. Az elektromos szervó szintén alap, de ehhez egy alacsonyabb szögben álló kormányoszlop és egy csökkentett szervóáttétel is tartozik, melynek köszönhetően közvetlenebbek és lineárisak a kormányreakcók. A fent felsoroltakért a táblázatban szereplő legalacsonyabb árat kérik. Az eddigi megrendelések alapján elég biztató prognózist vizionál a hazai importőr, ugyanis az év utolsó negyedévében 200 darabos értékesítésre van kilátás. További részletekkel és egy hosszabb beszámolóval tesztrovatunkban jelentkezünk novemberben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....