sportautó
A vadonatúj GR86 a nagysikerű GT86 kupé örököseként megőrizte és továbbfejlesztette az arra jellemző kimagasló minőséget épp úgy, mint a klasszikus orrmotoros, hátsókerékhajtású felépítést, miközben az új 2,4 literes „boxer” motor az elődmodellénél jelentősen nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít.
A sebességváltót úgy tervezték, hogy erőteljes, egyenletes gyorsulást biztosítson egészen a magas fordulatszám-tartományig, a miközben a fokozott merevség, a könnyebb felépítés és az alacsonyabb súlypont még jobb menetteljesítményt és reakciókészséget tesz lehetővé. A formaterv megtartja a Toyota sportautók örökségét, miközben átvesz a motorsportból származó aerodinamikai megoldásokat is.
Az új GR86 a Toyota harmadik globális GR modellje lesz, amely a GR Supra és a GR Yaris oldalán megalkotja a vérbeli sportautók kínálatának „hármas erejét”. Akárcsak testvérei, a GR86 is közvetlenül profitál abból, hogy a TOYOTA GAZOO Racing a legmagasabb szintű nemzetközi motorsport megmérettetéseken több bajnoki címet is nyert. Az új kupé jelenti majd a belépőt a Toyota GR kínálatába, amivel szélesebb rétegek számára teszi elérhetővé a sportos vezethetőség és a teljesítmény által nyújtott élményeket.
Az újdonság a GT86 evolúciós leszármazottja, amely a GR86-ba is továbbörökített orrmotoros, hátsókerékhajtású felépítésével a Toyota újbóli elköteleződését jelezte a sportautók fejlesztése terén. Az erőforrás szerepében továbbra is egy pörgős, négyhengeres „boxer” egység található, amely azonban nagyobb lökettérfogattal rendelkezik a jelentősen megnövelt teljesítmény és nyomaték érdekében.
A motor és a sebességváltó műszaki megoldásai biztosítják az extra erő egyenletes leadását, és a kiváló gyorsulást a teljes fordulatszám-tartományban. Az alapok fejlesztésénél a tömeg csökkentésére és a súlypont alacsonyabbra helyezésére fektették a hangsúlyt a még élesebb irányíthatóság és reakciókészség érdekében. Szélesebb körben használtak alumíniumot és egyéb könnyű, de erős anyagokat, illetve a stratégiai pontokon megerősítették a vázat, ezzel elérve a minden tekinteteben nagyobb merevséget.
A felfüggesztés beállításait is módosították a kezelhetőség optimalizálása érdekében, míg a tervezők a motorsportban dolgozó kollégáiktól kaptak segítséget a karosszéria aerodinamikai jellemzőinek kidolgozásához. Az először 2021 áprilisában leleplezett GR86 európai bevezetése 2022 tavaszán lesz. Az európai premiert pedig 2021. december 2-án tartják.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!