Supra
Amikor idén januárban valaki több mint 120 ezer dollárt (35 millió forint) fizetett egy szinte tökéletes állapotban lévő, 1994-es (korai negyedik generációs) Toyota Supráért, senki nem akarta elhinni. Aztán amikor két hónappal később egy ugyanilyen évjáratú modell bő ötvenezer dollárral többért, 50,4 millió forintnak megfelelő összegért talált gazdára a Sotheby’s aukcióján, már egyértelmű volt: nem egyszeri megingásról, egy lelkes amatőr fatális tévedéséről van szó. Bizony, ma már ennyit érnek ezek a 25. életévükben járó Toyota sportautók.
Márpedig aki egy új autó árának többszörösét hajlandó kifizetni egy youngtimerért, annak igénye és lehetősége is van arra, hogy a legkiválóbb minőségi alkatrészekkel tartsa azt karban. Ezért a Toyota sportrészlege beindítja veterán alkatrészprogramját – ezt személyesen Tomojama Sigeki, a Gazoo Racing vezetője jelentette be az új GR Supra japán piaci premierjén.
„Egykor lovakkal közlekedtünk; mára teljesen felváltották őket az autók. A versenylovak azonban tovább élnek, és világszerte rengetegen vannak, akik rajonganak a lovakért” – kommentálta a hírt Sigeki-szan, aki maga is Supra-tulajdonos. „Egyetemes emberi vágy, hogy szabadon, gyorsan, könnyedén mozoghassunk, ahogy kedvünk tartja. Ezeket a géneket át kell adnunk a következő generációk számára. A Toyota Gazoo Racing feladata gondoskodni arról, hogy az autózás a következő száz évben is izgalmas élmény maradjon.”