Lancia Gamma
Bár a Stellantis jelenleg rengeteg problémával küzd, egy kisebb fénysugár is megjelent a radarjukon. Lehet sokan elfelejtették, de a Lancia is a konszern egyik márkája, amely erős átalakításokon ment át az elmúlt években és itthon jelenleg egyetlen új modelljét sem lehet kapni. Hazájában, Olaszországban sem fényesebb a helyzet, ott is csak egy autóból áll a paletta, az új Ypsilonból. Most azonban a cég bejelentette, hogy két éven belül megduplázódik a kapható modellek száma. Azaz kettő lesz egy helyett.
A Lancia egyelőre ezt az egyetlen képet közölte a Gammáról, de azt már tudni, hogy Melfiben építik majd az új modellt.
A márkanév felújításának része az új, teljesen elektromos paletta is, amyelet a következő években SUV-k, szedánok és kombik, valamint további, az Ypsilonhoz hasonló, városi kisautók tesznek majd ki. Az első új modell lesz a közepes méretű Gamma, amelyet 2026-ban kezdenek majd gyártani a melfi telepen Dél-Olaszországban.
A Lancia terveinek része az is, hogy újra kitörjenek az olasz belpiacról és külföldön is értékesíteni tudják prémium, de mégis megfizethető autóikat. Az Ypsilont hat országban szeretnék értékesíteni, Németország, Franciaország és Spanyolország a fő cél, ezt követné majd a Gamma 2026-ban.
A Stellantis azt is elmondta, hogy a több éves projekt keretein belül összesen öt közepes méretű modellt szeretnének piacra dobni a konszern különböző márkáinak kínálatában, ezek közül lesz a Gamma az első. Azt is elmondták, hogy a Lancia modellt főképpen Európába és a Közel-Keletre szánják. Mind az öt modell a gyártó STLA Medium platformjára épül majd, amely egyaránt használható teljesen elektromos, hibrid és hagyományos üzemanyaggal működő modellekhez is.
A Gamma mellett az új Jeep Compass és a DS egy eddig ismeretlen új modellje is Melfiben készül majd. A bejelentés azután születetett, hogy a Stellantis több olasz gyártósorát is leállította, amely erős visszaesést okozott az olasz gazdaságnak. A gyártó azzal indokolta a döntést, hogy az országban csökkent a kereslet bizonyos márkák – többek között a Lancia – iránt, ezért nem érte meg működtetni a gyárakat.
A Federazione Impiegati Operai Metallurgici (FIM-CISL), vagyis az Olasz Fémipari Dolgozók Szakszervezete szerint a Stellantis összes olaszországi termelése 500 ezer autó alá eshet idén a 2023-as 751 ezres szám után, amely főképp a csökkenő keresletnek és a cég döntéseinek köszönhető. Január és szeptember között a cég gyártósorainak termelése 30 százalékkal csökkent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, Melfi pedig kiemelten rosszul teljesített, 62 százalékos visszaesést tapasztaltak abban a gyárban a FIM-CISL elemzői.
Kép forrása: Stellantis