Honda Civic
Az új hajtómű egyike az első olyan egységeknek, melyek teljesítették a WLTP-t, azaz a négy különböző vezetési profil alapján meghatározott fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-tesztet. Mivel a WLTP során több földrészen gyűjtött, valós vezetési adatok alapján összeállított módszerrel vizsgálják az erőforrást, az eredmények közelebb állnak a valósághoz, mint a korábbi, jórészt elméleti alapú NEDC-teszt adatai.
A Honda mérnökei számos ponton módosítottak a kipufogórendszeren és a hajtóművön, hogy a motor jobb eredményt érjen el a próbán, s munkájuk gyümölcseként az új Honda Civic 1.6 i-DTEC fogyasztása mindössze 3,7 l/100 km* volt, míg károsanyag-kibocsátása csupán 99 g/km a WLTP-mérés* szerint.
Ez részben annak köszönhető, hogy rendkívül tartós, króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúkat alkalmaztak, valamint a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Az 1597 cm3 hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.
Kereken négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető, 120 lóerős teljesítményével, valamint a már 2000-nél rendelkezésre álló, 300 Nm-es forgatónyomatékkal az 1.6 i-DTEC 10,4 másodperc alatt gyorsítja a Civicet nulláról 100 km/h sebességre.