közösségi média

Top 5: a legkreatívabb autógyártók a TikTokon

2022.10.03.

A TikTok a legfiatalosabb videómegosztó applikáció az elmúlt időszakból és hatalmas népszerűségnek örvend a tizenévesek körében, de egyre több követőt gyűjt az idősebb korosztályok köréből is. Mi ennek az oka?

Mi is az a TikTok?

A TikTok egy videómegosztó és –néző felület, ahol egy gyors regisztráció után máris fejest ugorhatunk a tartalmak világába. Első körben ki kell választanunk, milyen témák érdekelnek, ez alapján a szoftver olyan videókat fog ajánlani, amely az ízlésünknek megfelelő lehet. Azáltal, hogy kedvelünk egy videót, többször megnézzük, vagy továbbküldjük egy ismerősünknek, a rendszer megjegyzi ezt az információt és több hasonló tartalmat fog ajánlani a jövőben. A videók legfeljebb pár perc hosszúságúak, így ami nem tetszik, egyetlen mozdulattal görgethetünk tovább rajta, tovább a következő videóra.

Előállítói oldalról is hasonlóan egyszerű az applikáció használata. Telefonnal felvesszük, amit szeretnénk, néhány filter és gyors vágás az alkalmazáson belül és már kész is a videó. Emiatt persze a TikTokon megjelenő tartalmak erőteljesen nagy hányada finoman szólva is megkérdőjelezhető, de hát a mai világban mindenki tartalomgyártóvá válhat egyetlen perc alatt és ez az app a tökéletes példája ennek.

Azonban vannak igényes, sőt profi tartalomgyártók is, akik a rövid, pörgős formátumban felismerték a hatalmas potenciált. A mai fiataloknak, köztük nekem is, bevallom, lecsökkent a koncentrációs időnk – és nyilván ezen nem segít a TikTok sem –, így a hosszabb televíziós vagy YouTube-on megjelenő percnyi hosszúságú reklámok már nem fognak lekötni minket. Se nem kreatívak, se nem elég rövidek és pörgősek ahhoz, hogy megragadják a figyelmet. A TikTok azonban éppen erre a rövidségre épít. Sűrítsd bele a mondanivalódat tíz másodpercbe, mindeközben legyél látványos és kreatív.

A marketingosztályok számára a TikTok egy teljesen új vevőkört is jelenthet, jelen esetben a fiatalokat. Így nem meglepő, hogy rengeteg autógyártó is létrehozta saját fiókját, egy újabb platformon hirdetve önmagukat. Ebben a cikkben azokat a márkákat szedtem össze, akik nem csak bemásolták Facebook vagy Instagram-tartalmaikat, hanem a TikTok elvárásainak megfelelő új, kreatív reklámozási módokat hoztak létre.

5. Lamborghini

Ki ne ismerné a Lamborghinit? Ki ne szeretné a Lamborghinit? Az olasz szuperautógyártó kétmillió követővel büszkélkedhet a TikTokon, amelyet egyrészt annak is köszönhet, hogy a megszokott promóvideók közé néha-néha becsempész a TikTok éppen aktuális trendje közül is párat, vagy hírességekkel közösen készítenek videót. Ilyen például az a TikTok, amelyben David Beck, aki a platformon arról híres, hogy vízzel töltött, vagy éppen megfagyasztott lufikat lyukaszt ki, feltárva, mi rejlik bennük. Az autógyártóval közös TikTokban meglepő módon a fagyott víz közepén egy Lamborghini modell rejtőzött. Emellett egy életnagyságú Lamborghini Chiron legó modelljét is bemutatják.

Az egyik videón egy életnagyságú Lamborghini Chiron látható, méghozzá legóból! (Forrás: TikTok)

4. Ferrari

A másik méltán híres sportautógyártó, a Ferrari is igencsak népszerű a TikTokon, és bár kevesebb követője van, mint a Lamborghininek, a posztok sokkal kreatívabbnak bizonyulnak. A Ferrari médiacsoportja megtalálta a remek receptet a platformon való megjelenésre: a rövid videók nem egyszerűen csak egy promóvideóból kivágott részletek, hanem betekintést nyújtanak a márka mindennapjaiba. Az egyik TikTokon például a Ferrari színeiben versenyző Forma-1-es pilóta, Charles Leclerc irodájába enged bepillantást, míg egy másik az alváz és a kasztni esküvőjét mutatja be, vagyis amikor már felismerhetővé válik az autóforma és a motor is a helyére kerül.

Bár nem rendelkezik annyi megtekintéssel, mint a Lamborghini, videóik szélesebb körű témákat mutatnak be. (Forrás: TikTok)

3. Toyota

A japán márkának több profilja is van a TikTokon, egyesült arab emírségekbeli, német, kanadai, indonéz és brit követőinek is külön oldalt működtet és mindegyik különböző, az adott országra jellemző tartalmakat tesz közzé. Így az arab Toyota oldalán a sivatagi rallyra átalakított Hilux és Tundra pickupok, valamint a cég szuperautói láthatóak, a kanadai profil a túrázás és a széles puszták nyújtotta háttérben igyekszik bemutatni a modellek különböző funkcióit, a brit oldal fő irányvonalát pedig a Supra, a manuális váltó és a kisebb, városban könnyen ellavírozó hatchbackek alkotják.

A Toyota fő csatornája mellett még öt másik profil igyekszik a márka legnagyobb felvásárló országainak kedveskedni. (Forrás: TikTok)

2. Honda

A Honda TikTok oldala olyan tartalmakat is közöl, amely más autógyártóknál egyáltalán, vagy csupán egyszer-kétszer jelent meg: a múlt járművei. A Honda csapata rendszeresen tölt fel videókat, amelyek a régi modellekre összpontosítanak, például az idén 50 évessé váló Civic, amelynek apropóján teljes sorozat készült a híres modell generációiról, évtizedekre bontva. De tavaly karácsonykor például egy rövid animációval kedveskedtek követőiknek, amely egy füzet lapjainak pörgetésével jelenítette meg az ajándékokkal telepakolt Honda Ridgeline-t.

A Honda, bár a legkevesebb követővel rendelkezik a listán felsorolt márkák közül, TikTok fiókja mégis rengeteg kreatív tartalmat rejt. (Forrás: TikTok)

1. BMW

A baváriai autógyártó amellett, hogy négy profilja összesen a legtöbb, 49,2 milliárd megtekintéssel büszkélkedhet, széles palettával is várja a követőket. Szó szerint. Festmények és kreatívan elkészített dísztárgyak is megjelennek a BMW oldalán, de emellett itt is megjelenik a múltbéli és veterán modellek bemutatása is. A motorsportra specializálódott profiljuk pedig a lóerők és motorok mellett a bokszutca és a versenyzők életét is közszemlére teszi.

A BMW négy különböző profillal igyekszik a márkát választó ügyfelek minden érdeklődési körét kielégíteni, legyen az egyszerű autóhasználat, motor- vagy autósport. (Forrás: TikTok)

Így tehát kijelenthető, hogy a TikTok nem csak egyszerűen a fiatalok legújabb, agyatlan platformja, ahol bárki bármit megoszthat, hanem igenis létezik igényes és kreatív tartalom, amely más oldalakon nem férne el és ezt a potenciált szerencsére sok cég észrevette, amelynek köszönhetően rengeteg új és innovatív tartalom is felkerül erre a platformra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.01
A HangZóna mai vendége: Pataki Ádám, a Real Garant értékesítési vezetője. Miben segít a....
2022.12.01
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az idén októberben 1 169 679 érkező és induló utas fordult....
2022.12.01
Zseniális gaggel válaszolt azoknak a Mini, akik szeretik távirányítós autóknak nevezni a....
2022.12.01
Az M1-es Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál 3 milliárd forintos beruházással 150 férőhelyes, őrzött....
2022.12.01
Legtöbb esetben autóink nagy része már 4-500 ezer kilométer után a bontóban köt ki. Alighanem az....
2022.12.01
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új....
2022.12.01
Legalább ketten meghaltak és sokan eltűntek egy autópályát elárasztó földcsuszamlásban Brazília....
2022.12.01
Nevet adunk neki, személyes tárgyakat helyezünk el benne, a vásárlásáról nem egyedül döntünk. ..
2022.12.01
Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti....
2022.12.01
Az egész frankofón világ ujjongott és éljenzett, amikor a Citroën bemutatta új zászlóshajóját, a....