#csakazértis
A személyautó márkák versenyében vezet a Suzuki (4744 autó, 104,84 százalékos ugrás 2020-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,74 százalék, mögötte a Ford második (3119 személyautó, 30,45 százalékos növekedés), dobogón a Toyota (3005 személyautó, 14,53 százalékos csökkenés), negyedik a Dacia (2323 személyautó, 20,53 százalékos mínusz). Ötödik a Skoda (2211 személyautó, 25,20 százalék esés), hatodik a Fiat (2037 személyautó, 49,78 százalék plusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon a Mercedes-Benz (1443 személyautó, 32,63 százalék növekedés), a Jeep (981 autó, 85,44 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (298 autó, 80,61 százalékos plusz), a Land Rovernek (128 autó, 276,47 százalék megugrás), az Alfa Romeónak (96 autó, plusz 95,92 százalék), az Abarthnak (69 autó, 43,75 százalék plusz), a Cuprának (20 autó, 566,67 százalékos emelkedés), a DS-nek (14 autó, 40 százalék plusz) és a Ferrarinak (10 autó, 66,67 százalék plusz).
Rosszul kezdte az évet, de fokozatosan javul a Volkswagen (-39,36 százalék, 1904 személyautó), a Renault (-55,41 százalék, 692 eladott személyautó), a Peugeot (-40,60 százalék, 531 személyautó), javított az Opel (-70,41 százalék, 451 személyautó), a Citroen (-37,65 százalék, 409 személyautó). Gyengén fogynak a Seatok (-42,66 százalék, 297 autó), a Mitsubishik (-37,76 százalék, 61 autó), a Subaruk (-43,75 százalék, 18 autó), mélyrepülésben a Tesla(-88,57 százalék, 7 autó), nem veszik a Smartot (-66,67 százalék, 3 autó), a Maseratit (-50 százalék, 2 autó) és a Bentley-t (-75 százalék, 1 autó).
A magyar személyautó-piacon 2021-ben immár nem az alsó-középkategória a legnépszerűbb, a B kategóriás SUV-ok vannak az élen (22,31 százalék részesedéssel) (bestseller az Év Magyar Autója 2021 díjat elnyerő Suzuki Vitara 2185 autóval), ezután jönnek a kompaktok (20,12 százalék a részesedése ennek a szegmensnek). Ezek közül a legkelendőbb az Év Magyar Autója 2020 díjas Suzuki SX-4 S-Cross 1646 autóval. A harmadik legnépszerűbb kategória C-SUV-oké 16,19 százalékos részesedéssel (bestseller az új Hyundai Tucson 622 autóval. A legnépszerűbb egyterű a Dacia Lodgy (340 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (351 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (770 autó), a minik között a Fiat 500 (1853 autó) az első, a nagyautók között vezet a Mercedes-Benz E-osztály/AMG (140 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (37 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybach (78 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (471 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között pedig a Skoda Kodiaq (404 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (670 jármű), a kishaszonjárművek között a Dacia Dokker Van (248 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2021 díjas Ford Ranger (690 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1042 jármű).
Januárban, februárban és márciusban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy-egy Audi e-tron GT, Jaguar F-Type, Mercedes-Benz S-osztály Maybach, Bentley Flying Spur, Audi RS 7 Sportback, Aston Martin DBS, Tesla Model S, Ferrari 488, Ferrari SF90, F8 Spider és Ferrari F8 Tributo, két Mercedes GLS-AMG Maybach, két LEVC TX, két Ferrari 812 GTS, két BMW X7 M, három Ferrari Roma, három Audi RS 6 Avant, három Lamborghini Urus, három Tesla Model 3, négy Audi e-tron, öt Jaguar I-Pace, hat Volkswagen ID.4, hét Mercedes-Benz EQC, nyolc Audi SQ8, nyolc BMW X6 M, kilenc Porsche Taycan, 13 BMW X5 M, 15 BMW M5 (M Performance modellekkel együtt), 15 Porsche 911, 16 Porsche Panamera, 18 Porsche Cayenne, 23 Mercedes AMG GT, 27 Mercedes-Benz G AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94,12 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1055-öt, 23,4 százalékos növekedés). Visszaesett a buszértékesítés, 78 ilyen járművet – mintegy nyolcada hazai gyártmány - vettek január és március között Magyarországon (65 százalékos visszaesés).
Top 35 új autó Magyarországon 2021-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-III. hónap)
1. Suzuki Vitara 2185
2. Fiat 500 1853
3. Dacia Duster 1658
4. Suzuki SX4 S-Cross 1646
5. Ford Tourneo Custom 1042
6. Skoda Octavia 1021
7. Kia Ceed 822
8. Jeep Renegade 797
9. Suzuki Swift 770
10. Toyota Corolla 693
11. Ford Ranger 690
12. Ford Transit 670
13. Hyundai Tucson 622
14. Kia Sportage 579
15. Toyota Yaris/Yaris Hybrid 573
16. Fiat Ducato 551
17. Ford Puma 531
18. Toyota RAV4 505
19. Toyota Proace City Verso 471
20. Toyota C-HR 436
21. Renault Master 411
22. Skoda Kodiaq 404
23. Nissan Qashqai 397
24. Toyota Hilux 378
25. Volkswagen Passat 351
26. Ford Focus 347
27. Dacia Lodgy 340
28. Volkswagen T-Roc 311
29. Ford Ecosport 302
30. Skoda Superb 282
31. Ford Transit Custom 274
32. Dacia Sandero 262
33. Hyundai Kona 257
33. SsangYong Korando 257
33. Volkswagen Tiguan 257
(forrás: Datahouse)
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!