piac
A személyautó márkák versenyében is fölényesen vezet a Toyota (8571 személyautó, 4,37 százalékos növekedés 2022-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,2 százalék, mögötte a Skoda a második (6653 autó, 67,46 százalékos gyarapodás), harmadik a Volkswagen (5495 személyautó, -7,76 százalékos csökkenés), negyedik a Suzuki (5238 személyautó, 26,87 százalékos mínusz), ötödik a Ford (4281 személyautó, 17,93 százalékos mínusz). Feljött az MG a 20. helyre 791 eladott autóval. Jól megy az Audinak (2405 autó, 33,17 százalék gyarapodás), a Mazdának (1098 autó, 65,36 százalék növekedés), a Teslának (783 autó, 202,32 százalékos ugrás), a Lexusnak (700 autó, 67,87 százalékos plusz), a Mininek (427 autó, 55,27 százalék plusz). Kiválóan teljesített a Porsche (314 autó, 31,38 százalékos növekedés), a Cupra (266 autó, 67,30 százalék többlet), a Land Rover (163 autó, 31,45 százalékos emelkedés) és a Lotus (3 autó, 50 százalék plusz).
Gyengélkedik a Dacia (2878 autó, -33,7 százalék), a Fiat (1317 személyautó, -31,48 százalék), rosszul kezdte és rosszul folytatta az évet a Honda (287 autó, -54,95 százalék), a Jeep (216 autó, -41,62 százalék), az Alfa Romeo (109 autó, -9,18 százalék) és nem remekelt az Aston Martin (9 autó, -30,77 százalék), az Alpine (1 autó, -83,33 százalék), a Lamborghini (1 autó, -50 százalék) és a Rolls-Royce sem (1 autó, -85,71 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2023 első hét hónapjában az alsó-középkategóriás modellek voltak a legnépszerűbbek (24,43 százalék részesedéssel, bestseller modell a Skoda Octavia 3505 autóval), a C kategóriás szabadidő-autók a második helyet foglalják el (18,39 százalék részesedéssel) (bestseller a Magyar Év Autója 2024 díjra jelölt Toyota C-HR 1294 autóval), ezután jönnek a B SUV-k (17,71 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Suzuki Vitara modell (1883 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (843 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (704 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1316 autó), a minik között a Fiat 500 (1018 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/M5 (270 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Porsche 911 (79 autó), a luxusautók között nagyon megy a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach/AMG (148 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (180 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (777 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (399 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (229 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1182 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (490 jármű), a közepes furgonok között a Ford Transit Custom (478 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyert és a 2024-es díjra is nevezett Toyota Hilux (1158 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1565 jármű).
2023-ban sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Lamborghini Huracan, egy Audi R8 Spyder, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari SF90, egy Ferrari Roma, egy Ferrari 296 GTS, egy Maserati MC20, három Maserati Grecale, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Alpine A110, két Audi R8, két Aston Martin Vantage, két Aston Martin DB11, két Chevrolet Corvette, 13 Mercedes-Benz S63 AMG, két Audi RS7 Sportback, négy Ferrari Portofino, három Bentley Flying Spur, négy Ferrari 812 GTS, öt Ferrari F8 Spider, három Jaguar I-Pace, három Lotus Emira, négy Bentley Continental, négy Ferrari F171, öt Ferrari 296 GTB, öt Aston Martin DBX, öt Audi RS5, hét BMW M760e, hat Bentley Bentayga, nyolc Lexus LC500, tíz Audi S8, 12 Audi SQ8/RSQ8, 11 Audi e-tron GT, 14 BMW i7, 16 Mercedes-Benz GLS Maybach, 14 Porsche Panamera, 28 BMW X5 M, 15 Audi RS3, 17 Audi RS6 Avant, 19 Mercedes AMG GT, 19 BMW X7 M, 20 Mercedes-Benz SL AMG, 17 Tesla Model X, 17 Porsche Taycan, 21 BMW M5, 29 BMW M2 Coupé, 26 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 27 Tesla Model S, 36 BMW X6 M, 56 BMW i4 M, 72 Mercedes-Benz EQS/EQS AMG, 79 Porsche 911, 78 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 112 Porsche Cayenne, 136 BMW iX.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3652-ot, 11,5 százalékos növekedés). Jelentősen nőtt a buszértékesítés, 600 ilyen járművet – ebből csak 76 hazai gyártmány – vettek az első hét hónapban Magyarországon (203 százalékos gyarapodás).
Top 165 új autó Magyarországon 2023-ban (személyautó és kishaszonjármű, I-VII. hónap)
(forrás: Datahouse)